راه‌های تشخیص آنفلوانزا ، سرماخوردگی و کرونا | کدام علائم خطرناک هستند؟

همشهری آنلاین چهارشنبه 04 مهر 1403 - 00:25
سه بیماری شایع فصل سرما علائم مشترکی دارند اما برخی نشانه‌ها هم هستند که تفاوت آنها را مشخص می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، فصل بیماری‌های ویروسی و عفونی از جمله سرماخوردگی، آنفلوانزا و کرونا (کووید ۱۹) از راه رسیده و مشکل مهم در مواجهه با آنها علائم مشابهی است که دارند.

وبگاه مدیکال اکسپرس به نقل از دکتر ویلیام برایان گلن، متخصص آمریکایی در این باره نوشته «سرماخوردگی به صورت سرفه، عطسه، آب‌ریزش بینی، گلو درد و خستگی ظاهر می‌شود ولی آنفلوانزا شامل همه این علائم به همراه سر درد، تب، لرز، بدن‌درد و خستگی است. کرونا هم علاوه بر احتمال دارا بودن علایم سرماخوردگی و آنفلوانزا، با از دست دادن حس چشایی یا بویایی، اسهال، تهوع و استفراغ، یا تنگی نفس ظاهر می‌شود.»

در ادامه این مقاله آمده است که علائم سرماخوردگی به تدریج، نشانه‌های آنفلوانزا به طور ناگهانی و علایم کرونا بین دو تا ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می‌شوند. همچنین علائم کرونا می‌تواند در برخی افراد تشدید شود. کودکان و بزرگسالان مبتلا به بیماری‌های مزمن از جمله دیابت، بیماری‌های ریوی یا کلیوی، اختلالات متابولیک، بیماری قلبی و سرطان بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری‌ها هستند.

بیشتر بخوانید

اضطراب، کودکان را در معرض ابتلا به این بیماری‌ها قرار می‌دهد

این داروها را برای سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا نخورید

تبی که قطع می‌شود و دوباره برمی‌گردد نشانه چیست؟

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.