الان طلا و سکه بخریم یا نخریم؟

فرارو چهارشنبه 04 مهر 1403 - 00:27

رییس اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: ما در حال حاضر در نیمه دوم سال قرار گرفته‌ایم و چند ماه تا پایان سال میلادی مانده است. اگر پیش‌بینی‌ها به وقوع بپیوندد و اونس جهانی طلا تا قیمت ۳ هزار دلار برسد، به طور قطع بازار‌های داخلی ما تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرآنلاین، نادر بذرافشان عنوان می‌کند: در کنار اینها، نکته‌ای که در کشور ما وجود دارد، این است که ما تورم هم داریم و نوسان بازار ارز نیز زیاد است. برای همین شرایط بازار طلای ایران متفاوت است. یک زمان‌هایی با وجود این‌که بازار‌های جهانی افزایشی بوده، اما کاهش قیمت ارز باعث شده که بازار‌های داخلی خیلی تحت‌تاثیر قرار نگیرند. ولی در کل نیمه دوم سال را طبق تحلیل‌ها در سطح دنیا، به صورت تدریجی افزایشی می‌بینیم.

وی با اشاره به تقویب ارزش پول یورو در اروپا و در عین حال، دلار آمریکا، بیان می‌کند: اینها همه عامل‌های تاثیرگذار در بازار طلا است. کشور‌های دنیا نیز در حال تقویت ذخایر طلا هستند و با توجه به پیش‌بینی‌ها از قیمت طلا، در نیمه دوم سال و تا پایان سال ۱۴۰۳ به تبع بازار‌های داخلی، روند افزایشی را طی می‌کند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر متذکر می‌شود: از سوی دیگر، خبر‌های سیاسی و اقتصادی در سطح دنیا، عاملی است که می‌تواند بازار‌ها را تحت‌تاثیر بگذارد

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.