از فوتبال ایران علی دایی را می‌شناسم؛/ پیشبینی مدافع ناپولی: گل‌های طارمی از راه می‌رسند

ورزش سه چهارشنبه 04 مهر 1403 - 00:32
فابیانو مدافع سابق ناپولی می‌گوید طارمی به زودی جای خود را در ترکیب اصلی اینتر محکم خواهد کرد.

به گزارش ورزش سه، فصل پیش و پس از حضور کوتاه‌مدت سردار آزمون در باشگاه رم باز هم ‌نگاه‌ها در ایران‌ به لیگ فوتبال سرزمین چکمه بیشتر معطوف شد تا این‌که مهدی طارمی به اینتر پیوست و حالا سری‌آ مشتریان جدیدتری هم در ایران دارد. خیلی‌ها اعتقاد دارند طارمی برعکس آزمون می‌تواند در لیگ دشوار ایتالیا دوام بیاورد.

همین‌ موضوع به سوژه‌ای برای گفتگو با فابیانو سانتاکروسه بازیکن برزیلی که با تغییر ملیت سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی زیر ۲۱‌ساله‌های ایتالیا را داشت و در ناپولی توپ می‌زد، تبدیل شد. البته فابیانو بیشتر به دلیل حضور در خط دفاع ناپولی در بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ برای علاقه‌مندان به فوتبال شناخته می‌شود.این مدافع سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های برشا و پارما را نیز در کارنامه حرفه‌ای‌اش دارد.

در ادامه گفت‌وگویی با این بازیکن را که در اواخر دوران فوتبالش به سر می‌برد را می‌خوانید:

* نظرت درباره فصل جدید سری A چیست؟

خب‌ مسابقات قهرمانی ایتالیا با شگفتی‌های زیادی آغاز شد، سطح بازی‌ها هر هفته در حال بالاتر رفتن است چرا که بسیاری از تیم‌های قدرتمند تغییرات زیادی کرده‌اند. به نظر من این فصل قهرمانی سری A با شگفتی‌های بسیاری همراه خواهد بود.

* مدعیان این فصل کدام تیم‌ها هستند؟

به نظر می‌رسد تیم‌های ناپولی، اینتر، یوونتوس باشند و البته آتالانتا با توجه به بازی‌هایی که انجام دادند و بازیکنانی که در ترکیب دارند. این تیم‌ها از ابتدای مسابقات شانس بیشتری برای قهرمانی دارند.

* ناپولی تیم سابق خودت با کونته می‌تواند‌ در این فصل موفق باشد؟

ناپولی با کونته تیم بسیار قدرتمندی است. اما من فکر می‌کنم زمانی که لوکاکو بهبود یابد، آنها حتی قوی‌تر از این خواهند شد . صد‌در‌صد او بازیکنی است که اگر به فرم خوب برسد، مطمئنا می‌تواند در رسیدن به اهداف عالی به تیم کمک کند.

* مهدی طارمی ستاره ایرانی به اینتر میلان پیوست. فکر می‌کنی طلسم گل نزدن او در سری A به زودی شکسته می‌شود؟

من بازی‌های طارمی را از وقتی در بندر (پورتو) بود دنبال می‌کردم، او بازیکن بسیار قوی‌ای است. حتی اگر هنوز گل نزده باشد هم کارش را به‌خوبی انجام می‌دهد. فکر می‌کنم به زودی گل‌های او از راه خواهد رسید!

2084540

* فکر می‌کنی ستاره فوتبال ایران می‌تواند در اینتر سال‌های زیادی بازی کند؟

طارمی مطمئنا می‌تواند جای خود را در ترکیب پیدا کند زیرا او بازیکن ایده‌آلی است که مربی اینتر او را دوست دارد.او در اینتر زندگی آسانی نخواهد داشت! زیرا در حال حاضر تورام در خط حمله ترجیح داده می‌شود اما اینتر بازی‌های زیادی بین لیگ قهرمانان و جام حذفی ایتالیا انجام خواهد داد بنابراین ا و مطمئنا شانس خود را خواهد داشت تا بتواند بازی‌های زیادی را با پیراهن اینتر تجربه کند.

* کمی از خودت بگو؛ تو این شانس را داشتی که به تیم ملی ایتالیا دعوت شوی اما مصدومیت‌ها باعث شد از اوج فاصله بگیری؟

خب من خوش‌شانس نبودم چون در بهترین لحظه زندگی‌ام و در 23‌سالگی توسط لیپی به تیم ملی دعوت شدم که مصدومیت بدی داشتم. با این حال خاطرات زیبای زیادی دارم و لذت رقابت با افراد واقعا قوی را در فوتبال داشتم که بارها به عنوان یک برنده بیرون آمدم. در دوران حرفه‌ای‌ام از بازی مقابل دل پیرو، توتی، ابراهیموویچ، آدریانو، رونالدو، فیگو، ویرا، کرسپو، روبینیو، پاتو، ترزگه، بالوتلی، دی ناتاله و... لذت برده‌ام. فکر می‌کنم این لیست واقعا طولانی است!

2085875

* تو یک برزیلی هستی که در فوتبال ایتالیا رشد کردی. به نظرت چرا فوتبال ملی این دو کشور چند سالی است که دچار افت شده؟

آنها احتمالا اشتباه کردند که با اضافه کردن بازیکنان جوان یک راه را به روشی درست پیش نبردند‌ تا اینکه متوجه شدند که در حال تغییر کامل هستند برای همین هم بسیاری از بازیکنان مهم را نه تنها برای بازی، بلکه مهم‌تر از همه به دلیل کاریزمای خود از دست دادند. اما من معتقدم که آنها به زودی و باز هم به سطوح بالا باز خواهند گشت زیرا آنها دو ملتی هستند که تاریخچه فوتبالی بسیار مهمی دارند.

* از فوتبال ایتالیا و برزیل چه چیزی آموختی؟

خب من خودم را کاملا ایتالیایی- برزیلی می‌دانم. از نظر فوتبالی به آکادمی ایتالیایی بسیار وابسته هستم، جایی که توجه به فاز دفاعی اول از هرچیزی مطرح می‌شود، اما در زندگی خارج از کشور ایتالیا من تیم‌های برزیلی زیادی دارم‌. به لحاظ اخلاقی و شخصیتی هم واقعا دوست دارم بخندم و شاد باشم مثل تمام برزیلی‌های دیگر اما اینجا در ایتالیا کمتر به آنچه داریم فکر می‌کنیم و بیشتر به آنچه می‌خواهیم فکر می‌کنیم.

* سوال آخر اینکه چه شناختی‌ از فوتبال ایران داری؟

متاسفانه من هرگز فوتبال ایران را دنبال نکرده‌ام، بنابراین دانش کمی دارم. قطعا شما همه ورزش‌های ایتالیا را نمی‌بینید، با این حال خیلی دوست دارم فوتبال ایتالیا استعدادهای جوان ایرانی را کشف کند و آنها را به فوتبال ایتالیا بیاورد. در بین فوتبالیست‌های ایرانی‌ هم به غیر از دو نفری که در سال‌های اخیر آمدند (آزمون و طارمی)، علی دایی را می‌شناسم، اما برای آنهایی که عاشق فوتبال هستند، یاد نکردن اسطوره‌های دیگرشان کمی سخت است!‌

منبع: اعتماد

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.