عالیشاه برترین بازیکن داربی/ طلسم باختن حسینی شکسته می شود؟

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 04 مهر 1403 - 07:04
امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس در ۱۵ بازی گذشته خود در داربی شکست نخورده است اما در مقابل آن سید حسین حسینی در ۱۲ بازی در داربی برنده نشده و حاصل کار او و استقلال ۸ تساوی و ۴ باخت، است.

به گزارش ایسنا، پرسپولیس و استقلال در هفته ششم رقابت های لیگ برتر از ساعت ۱۹ در ورزشگاه امام خمینی اراک به مصاف هم می روند. این دیدار در حالی آغاز می شود که شاهد نکات قابل توجهی از کاپیتان دو تیم  و آمار ارقام بازیکنان دیگر خواهیم بود.

روزبه چشمی هافبک ملی پوش استقلال با ۱۳ بار حضور در داربی با سابقه ترین بازیکن داربی است. علی علیپور مهاجم سرخ پوشان یکی از بازیکنان اصلی این تیم شناخته شده است و انگیزه های فراوانی برای گلزنی در داربی دارد. 

البته علیپور در سال های قبل از لژیونر شدنش سابقه گلزنی به استقلال را دارد. مهاجم پرسپولیس با ۴ گل جوان ترین گلزن داربی شناخته شده است. علیپور در بازی قبلی پرسپولیس مقابل آلومینیوم پایش به گلزنی باز شد و قطعا هواداران انتظارات زیادی از او دارند. 

میان تمام داربی های برگزار شده ۱۱۲ بازیکن موفق به گلزنی در داربی شده اند و از این تعداد نفرات حاضر در داربی‌ها ۵۹ بازیکن برای پرسپولیس و ۵۶ بازیکن برای استقلال بوده است و این برتری سرخ پوشان در داربی از لحاظ گل زدن، نشان می دهد. 

آمار کاپیتان های دو تیم در داربی

در این گزارش می خواهیم عملکرد کاپیتان‌های دو تیم پرسپولیس و استقلال بررسی کنیم. امید عالیشاه که چند سالی است بعد از خداحافظی سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس شده، یکی از با سابقه ترین بازیکنان داربی است. او در داربی‌های گذشته نشان داده که چقدر حضورش می تواند تاثیرگذار باشد. عالیشاه گل های پیروزی بخش زیادی برای سرخ‌ها به ثمر رسانده است. 

اولین گل عالیشاه در داربی‌ دوم آذر ۱۳۹۳ و دربی شماره ۸۰ زده شده بود.آخرین گل او هم در دربی ۱۰۲ و تاریخ ۲۳ آذر ۱۴۰۲ زده شد. عالیشاه در داربی‌ها رکورد فوق العاده ای به نام خود ثبت کرده و عملکرد فوق العاده داشته و در ۱۵ بازی گذشته مقابل استقلال تا به الان باختی در کارنامه‌اش وجود ندارد. باید دید عالیشاه رکورد نباختن‌های خودش را افزایش می دهد یا پس از ۱۵ بازی طعم شکست در داربی را می چشد.

سید حسین حسینی دیگر بازیکن استقلال است که جایگزین مهدی رحمتی در استقلال شد. او در حال حاضر یکی از قدیمی‌ترین بازیکنان این تیم است. حسینی در حالیکه پستش با عالیشاه متفاوت است اما عملکرد خوبی در داربی نداشته است. حسینی ۱۲ بار مقابل پرسپولیس بازی کرد اما تا به الان نتوانسته این تیم را شکست دهد و از این ۱۲ بازی ۸ تساوی و ۴ شکست در کارنامه اش دیده می شود.  

او بیش از ۱۰ بار در شهرآورد به میدان رفته و موفق به پیروزی نشده است. حسینی پیش از این دیدار ۱۳ گل در دربی خورده است ولی همچنان در داربی برنده نبوده است. هواداران استقلال این انتظار را از کاپیتان خود دارند که در بازی امروز ورق برگرداند و این طلسم را بشکند. 

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.