بارش باران در این مناطق کشور

خبرآنلاین چهارشنبه 04 مهر 1403 - 09:28
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران و کاهش دما در نیمه شمالی کشور خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین ،صادق ضیاییان افزود: امروز (۴ مهر) با عبور امواج تراز میانی جو از شمال کشور جریانات شمالی در سواحل دریای خزر تقویت می‌شود. بر این اساس در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شرق استان اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد و کاهش نسبی دما رخ خواهد داد. 

ایسنا در خبری نوشت:وی اضافه کرد: این شرایط پنجشنبه (۵ مهر) علاوه بر مناطق ذکر شده برای استان اردبیل، شمال و شرق آذربایجان شرقی و به‌صورت پراکنده برای شمال خراسان رضوی نیز پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: جمعه (۶ مهر) با عبور موج دیگری از شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده در شمال غرب و استان‌های زنجان، قزوین و البرز نیز آغاز خواهد شد. 

وی افزود: شنبه (۷ مهر) بارش در سواحل دریای خزر و دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی تقویت می‌شود و گستره بارش استان‌های کردستان، همدان، مرکزی،‌ قم، تهران و سمنان را نیز دربر می گیرد. طی این روز در آذربایجان شرقی، نیمه شمالی اصفهان، شمال و شرق یزد، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: یکشنبه (۸ مهر) در برخی مناطق سواحل دریای خزر دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

وی افزود: از چهار شنبه تا شنبه به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر در دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، شمال شرق، مناطقی در مرکز و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان طی سه روز آینده دریای خزر و خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد شد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۵ مهر) کمی ابری، در بعد از ظهر افزایش باد، گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد وخاک با حداقل و حداکثر دمای ۲۰ و ۳۰ درجه سانتیگراد و پس فردا (۶ مهر) کمی ابری تا نیمه ابری، در بعضی ساعات وزش باد با کمترین و بیشترین دمای ۱۹ و ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۶ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها خواهند بود.

۲۳۳۲۱۷

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.