واکنش سخنگوی وزارت خارجه به احتمال برگزاری نشست وزرای خارجه ایران و ۸ کشور حاشیه خلیج فارس

اقتصادنیوز چهارشنبه 04 مهر 1403 - 09:59
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: ایران از حامیان جدی تقویت گفت‌وگوها و همکاری‌های دسته جمعی در حوزه خلیج فارس به منظور گسترش و تنوع مناسبات سازنده و همکاری‌های جمعی میان کشورهای منطقه است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص احتمال برگزاری نشست وزرای خارجه ایران و ۸ کشور حاشیه خلیج فارس در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: دیدار با مقامات عالی و ارشد کشورهای حوزه خلیج فارس در برنامه کار رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار داشت.

وی ادامه داد: برخی از این دیدارها و گفتگوها انجام شده است و در ادامه نیز منطبق با برنامه ریزی های انجام شده و متناسب با زمان فشرده‌ای که در اختیار هیأت‌ها هست، برخی دیگر از ملاقات‌ها و گفتگوها ادامه پیدا خواهد کرد.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از برگزاری چنین نشستی در راستای تقویت و تحکیم همکاری‌های مشترک و دسته جمعی میان کشورهای حوزه خلیج فارس استقبال و حمایت می کند. برگزاری چنین نشستی مستلزم توافق همه کشورهای حوزه خلیج فارس و هماهنگی‌های لازم میان آنها است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از حامیان جدی تقویت گفت‌وگوها و همکاری‌های دسته جمعی در حوزه خلیج فارس به منظور گسترش و تنوع بخشی به مناسبات سازنده و همکاری‌های جمعی میان کشورهای منطقه است.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.