نوشدارو بعد از مرگ آلمان | توپ طلا هم پرید!

همشهری آنلاین چهارشنبه 04 مهر 1403 - 11:53
۲ماه پس از حذف آلمان به‌دست اسپانیا در مرحله نیمه‌نهایی یورو۲۰۲۴، یوفا اعتراف کرد که داور آن مسابقه اشتباهی مرگبار مرتکب شده بود.

به گزارش همشهری‌آنلاین، در وقت اضافه اول که بازی یک - یک مساوی پیش می‌رفت، شوت جمال موسیالا درون محوطه جریمه اسپانیا به‌دست باز مارک کوکوریا برخورد کرد اما داور و کمک‌داور ویدئویی به این پنالتی واضح اعتنایی نداشتند. آنتونی تیلور، داور انگلیسی آن مسابقه بود که به هر دلیلی ترجیح داد آن پنالتی را نادیده بگیرد؛ پنالتی‌ای که برای هر بیننده‌ای واضح بود. حالا مطابق جدیدترین دستورالعمل یوفا، اگر مدافع در یک موقعیت گلزنی، با دست مانع توپ شود، خطای پنالتی رخ داده و در این صحنه نیز دست مدافع اسپانیا به اندازه کافی به بدنش نزدیک نبود و باید آن مورد خطای پنالتی تلقی می‌شد.

تیم‌های انگلیسی از دست آنتونی تیلور چه می‌کشند!؟ اگر آن اشتباه رخ نمی‌داد، آلمان با حذف اسپانیا به فینال صعود می‌کرد و احتمالا قهرمان می‌شد و تونی کروس تنها جامی را که در عمر پرافتخارش نبرده بود، به‌دست می‌آورد و حالا به‌جای وینیسیوس می‌توانست در سال خداحافظی‌اش از فوتبال، توپ طلای اروپا را هم ببرد. آلمان هم با ۴قهرمانی و ۳نایب‌قهرمانی بالاتر از اسپانیا (۴قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی) پرافتخارترین تیم ادوار یورو می‌شد.

واکنش تونی کروس به بیانیه یوفا: «۳سال طول کشید تا یوفا متوجه شود آن صحنه هند بوده؛ چیزی که همگان برای فهم آن به یک ثانیه زمان نیاز داشتند. حالا من می‌توانم خودم را قهرمان اروپا خطاب کنم؟ نه، چون آن صحنه را پنالتی نگرفتند و این جام دیگر تا ابد در دستان اسپانیا خواهد ماند.»

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.