هنر در سوگ سید شهید جبهه مقاومت

صدا و سیما شنبه 07 مهر 1403 - 19:22

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، روز شنبه هفتم مهر، مصادف با ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۲۴، یک واقعه تاریخی را به خود دید. در این روز، البته در ساعات میانی روز، خبر شهادت سید حسن نصرالله به دست رژیم صهیونیستی در جهان پیچید.

اتفاقی که داغ دل جبهه مقاومت را پس از شهادت اسماعیل هنیه، رهبر دفتر سیاسی حماس بار دیگر تازه کرد. دل شیعیان و به ویژه طرفداران جبهه مقاومت لرزید. شبیه دل کودکان فلسطینی و لبنانی که با صدای انفجار‌ها می‌لرزد، به لرزه افتاد.

دست‌ها و دل‌های لرزان از شهادت دبیر کل حزب الله لبنان نوشتند. برخی مردم عادی بودند و برخی هنرمند. مثلا علیرام نورایی بازیگر، با انتشار این تصویر در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، راه مقاومت را ادامه دار خواند.

 این پیام مسعود شجاعی طباطبایی دقیقا دقایقی پس از اعلام خبر شهادت در صفحه شخصی او منتشر شد. خبری که از آن می‌ترسیدیم...


حسن روح الامین، نقاش نام آشنا در صفحه خود نوشت:
سرباز جهادم من و از جبهه احرار
انصاف کجا رفته که در خانه بمیرم

یکی از مهمترین پیام‌های خانواده هنر را هم ابراهیم حاتمی کیا کارگردان نام آشنا صادر کرد. 
همراه همیشگی سید مرتضی آوینی در واکنش به شهادت سید حسن نصرالله نوشت: سوگنامه اش را با این متن نشر داد
سید این قوم فرعونی به گواه تاریخ رفتنی اند ولی راه تو و مرام و نگاه مقاومت همچنان ماندنی خواهد بود.

زبان تصویر که همیشه گویاترین ابزار برای انتقال پیام است، همچنان پیام سوگ بر لب دارد. طرح‌هایی از هنرمندانی که دقایقی بعد از اعلام خبر شهادت سید حسن نصرالله دست به کار شدند و آثارشان پیرامون این تاریخ فراموش نشدنی را خلق کردند. 

گفتنی است سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، بر اثر حملات تروریستی رژیم صهیونیستی به مقر اصلی حزب الله در لبنان، به شهادت رسید.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.