واکنش اهالی فرهنگ به شهادت سیدحسن نصرالله

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 08 مهر 1403 - 10:42
حزب‌الله لبنان روز گذشته در بیانیه‌ای تایید کرد که سیدحسن نصرالله، دبیرکل این جنبش در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است. در پی این اتفاق نیز اهالی فرهنگ با تبریک و تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله، انزجار خود را از این جنایات اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، شورای فرهنگ عمومی با صدور بیانیه‌ای شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت. در این بیانیه آمده است:

« بسم الله القاصم الجبارین

 انالله‌واناالیه راجعون

آرمان مقاومت زنده ضدگلوله است...

جبهه مقاومت امروز عزادار شهادت مردی است که قله‌های رفیع جهاد را یکی پس از دیگری فتح کرد، رهبری که در زمانه‌ سکون و سازش، فخر جهان اسلام بود، شیرمردی که تمام زندگی خود را وقف مبارزه با شر مطلق کرد و مقاومت را زیست و زندگی کرد و در همین مسیر نیز به افتخار شهادت نائل شد. 

شهادت مظلومانه‌ سیدحسن نصرالله ـ رهبر حزب‌الله لبنان، مسیر تازه‌ای پیش روی جبهه‌ی مقاومت گشوده است. جهان امروز هیچ شباهتی به جهان دیروز ندارد. حالا مرز میان ما و خصم صهیونیست را خون پاکِ نصرالله عزیز ترسیم کرده است و این مرز، جز به جهادی تاریخ‌ساز، آرام نخواهد گرفت. دشمنان این جبهه بدانند حزب‌الله زنده است و اگر سربازی از جبهه مقاومت، در این نبرد سرنوشت‌ساز به فیض شهادت نائل شود؛ مسیر و منش مقاومت قدرتمندتر از همیشه ادامه خواهد یافت. 

اهالی فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی در این داغ سترگ، هم‌درد ملت شریف لبنان هستند و برای نقش‌آفرینی در فصل جدید جهاد با رژیم سفاک صهیونیست، اعلام آمادگی می‌کنند. ما برای روایت جهاد آخرالزمانیِ سربازان جبهه‌ی حق، تشنه و آماده‌ایم…

دشمن باید بداند

ما شیشه عطریم بکوبید به سنگ، عطرمان بیش از پیش جهان را پر خواهد کرد و راهمان پر رهورتر خواهد شد به فضل الهی و برکت خون‌ شهدایمان.

الا ان نصرالله قریب»

همچنین کارگروه ساماندهی مد و لباس نیز در پی ترور ناجوانمردانه و شهادت رهبر مقاومت سیدحسن نصرالله پیام تسلیت صادر کرد. متن این پیام به شرح ذیل است:

« بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

*وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ*

هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مرده‌اند! بلکه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند (سوره آل عمران . آیه ۱۶۹)

شهادت پرچمدار مقاومت در منطقه، مجاهد کبیر «سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان» را محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و همه آزادی خواهان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌نماییم.

کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ضمن محکوم کردن حملات ددمنشانه و تروریستی رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیست تاکید دارد "کنار مردم قهرمان لبنان و حزب‌الله سرافراز می‌ایستیم و با تمام قوا یاریگر ساختِ مستحکمِ سازمانِ مقاومت و حزب‌الله هستیم که پیروزی نزدیک است.»

انجمن فعالان و متخصصین حوزه حجاب کشور نیز در بیانیه‌ای که به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله منتشر کرده، آورد است:

« مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ ینْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا / سوره مبارکه احزاب، آیه ۲۳»

آسمانی شدن مجاهد جلیل القدر و سید خستگی‌ ناپذیر ، دبیرکل مقاومت و نستوه حزب الله لبنان، سید حسن نصرالله، دل‌های همه شیعیان و ملت‌های آزادی طلب را به درد آورد و داغ سنگینی  بر دل ما نهاد.

زندگی پربرکت و سراسر عزت این سید مقاومت، تنها و تنها در دفاع از شرافت و  کرامت امت اسلامی به ویژه آزادی  قدس شریف از چنگال صهیونیسم خلاصه شده بود و با شهادتش علاوه بر اینکه یک بار دیگر درس آزادگی و جوانمردی به همه ستمدیدگان و آزادی‌خواهان داد،  به بهترین شکل ممکن به آرزوی قلبی خود که همانا شهادت در راه خدا بود، نایل شد.

بدخواهان و کوردلان با شهادت این مجاهد بی‌پروا قصدی جز دلسرد کردن همه مظلومان و رهپویان عدل ، انصاف و مردانگی را نداشته و نخواهند داشت ، درحالی که نمی‌دانند تک تک آموزه‌های قیام سیدالشهدا سرشار از دلاوری، جوانمردی و حق طلبی است که در خون و پوست و جان ملت امام حسین ریشه دوانده و این امت شریف و مقاوم مصمم‌تر از گذشته راه خود را ادامه خواهند داد.

این ثلمه دردناک را به محضر شریف حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، جبهه مقاومت اسلامی، خانواده معزز ایشان، ملت شریف لبنان و تمامی مسلمانان و آزادگان جهان تسلیت عرض می‌نماییم .

انشاالله ریخته شدن خون فرزندی دیگر از فرزندان اباعبدالله حسین(ع) زمینه ساز پیروزی عظیم و آزادی جهان از ظلم و استعمار باشد.»

این گزارش تکمیل می‌شود...

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.