ثبت ملی دو اثر حوزه دفاع مقدس‌ در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 08 مهر 1403 - 13:15
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به ثبت دو اثر در حوزه دفاع مقدس در فهرست آثار ملی کشور، گفت: دفاع مقدس به عنوان یکی از مهمترین و پربارترین دوران تاریخی جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ این کشور به عنوان نمادی از ایستادگی و مقاومت مردم در برابر تهاجم و تجاوز خارجی به ثبات و پایداری کشور تبدیل شده است.

محسن معصوم علیزاده یکشنبه ۸ مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: اهمیت دفاع مقدس در جمهوری اسلامی ایران به دلیل چندین عامل مهم است، به طوری‌که دفاع مقدس نشان دهنده ایستادگی و مقاومت مردم ایران در برابر تهاجم و تجاوز خارجی است که باعث شده است که ایرانیان به عنوان یکی از مردمان مقاومتی و ایستادگی‌کننده در جهان شناخته شوند. 

وی افزود: دفاع مقدس نشان‌دهنده قدرت و توانایی نظامی ایران است که باعث شده است که ایران به عنوان یکی از قدرت‌های نظامی منطقه و جهان شناخته شود و همچنین دفاع مقدس نشان دهنده وحدت و همبستگی مردم ایران است که باعث شده است که مردم ایران با همبستگی و وحدت خود، توانستند در برابر تهاجم و تجاوز خارجی مقاومت کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان تصریح کرد: در همین راستا و به‌منظور حفظ آثار هشت ساله دفاع مقدس و پاسداشت این رشادت‌ها، لزوم ثبت آثاری از این برهه از زمان بیش از پیش احساس می‌شد .

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان نیز در این رابطه گفت: اداره‌ شورای ثبت آثار تاریخی، فرهنگی میراث دفاع مقدس در ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار و در این جلسه دو اثر از پایتخت تاریخ و تمدن مطرح و به ثبت ملی رسید .

حمیدرضا حیدری افزود: پرونده ایستگاه ماهواره‌ای مخابراتی شهید قندی اسدآباد که چندین مرتبه در جنگ تحمیلی هدف حمله هوایی و راکتی دشمن قرار گرفت و نیز  موزه دفاع مقدس در این نشست به ثبت ملی رسید.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.