روح‌الله سهرابی «حماسه سوسنگرد» می‌سازد/ خردمندان در تدارک ساخت «نانور دشت»

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 08 مهر 1403 - 14:00
روح‌الله سهرابی که در حال حاضر مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم است، پس از گذشت بیش از یک دهه از «خاکستر و برف» برای ساخت فیلمی جدید به نام «حماسه سوسنگرد» مجوز گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، شوراهای صدور پروانه ساخت و نمایش در سازمان سینمایی به تازگی و تا زمان تعیین تکلیف مدیریت جدید سازمان، تعطیل شده‌اند اما همچنان درخواست‌ها برای ساخت و نمایش فیلم‌ها ثبت می‌شود و در آخرین جلسه‌هایی که چند هفته قبل برگزار شده برای برخی از این درخواست‌ها مجوز صادر شده است.

در چند وقت اخیر شورای پروانه ساخت بیشتر برای فیلم‌های غیرسینمایی مجوز صادر کرده و در بخش داستانی بلند سینمایی نیز برای فیلمنامه «حماسه سوسنگرد» به کارگردانی روح‌الله سهرابی و به تهیه‌کنندگی منوچهر شاهسواری پروانه ساخت صادر شده است.  

سهرابی که در کارنامه کاری خود نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی چند فیلم کوتاه، تلویزیونی و سریال را داشته، در سی‌ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین برای کارگردانی «خاکستر و برف» بود.

علاوه براین، در هفته‌های گذشته درخواست‌های دیگری برای صدور پروانه ساخت در سازمان سینمایی ثبت شده بود که نتیجه بررسی احتمالی آن‌ها مشخص نیست.

در بین این درخواست‌ها به فیلمنامه «ناتور دشت» به تهیه‌کنندگی مهدی فرجی و کارگردانی محمدرضا خردمندان می‌توان اشاره کرد. خردمندان که در چند سال گذشته مشغول ساخت سه سری از سریال «از سرنوشت» بود، سال ۱۳۹۵ نخستین فیلم بلند سینمایی خود را با نام «بیست و یک روز بعد» کارگردانی کرد.

از دیگر فیلمنامه‌هایی که در نوبت دریافت پروانه ساخت قرار دارند، از «من و جک نیکلسون» به کارگردانی ایمان آقامحمدحسین یزدی و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته، «ولگرد» به کارگردانی محمد حمزه‌ای و تهیه‌کنندگی رضا محقق، «ناپلئون و باغ زردآلو» به کارگردانی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی احسان ظلی‌پور می‌توان نام برد.

همچنین محمدرضا عرب، حسین قاسمی‌جامی، و روح‌الله حجازی برای ساخت فیلم‌های «فاصله میان دو شلیک»، «موسیو کمال» و «سالن چهار» (به کارگردانی حسین ترک‌جوش) در انتظار دریافت پروانه ساخت هستند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.