باشگاه رادیویی دانشمندان‌ جوان راه‌اندازی شد

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 08 مهر 1403 - 15:22
معاون صدا با بیان اینکه نتیجه عملیات روانی رسانه‌های دشمن، پاشیدن بذر یأس و ناامیدی از شرایط امروز و فردای جمهوری اسلامی ایران در ذهن و جان هموطنانمان است، گفت: بنابراین در مقابل این عملیات روانی و هجمه رسانه‌ای دشمن، وظیفه بسیار مهم ما بیان روایت مجاهدت در مسیر پیشرفت ایران سربلند است و به همین دلیل باشگاه دانشمندان جوان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، باشگاه رادیویی دانشمندان‌ جوان روز گذشته ـ ۷ مهر ماه ـ با حضور جمعی از نخبگان علمی، نفرات برگزیده کنکور سراسری، مدال‌آوران المپیادهای علمی و مدیران نهادهای مرتبط با علم و فناوری در صندوق نوآوری و شکوفایی راه‌اندازی شد.

به نقل از روابط عمومی رادیو، علی بخشی زاده، معاون صدا پیرامون راه‌اندازی رسمی باشگاه دانشمندان جوان گفت: در حکم رهبر معظم انقلاب به جناب آقای دکتر جبلی آمده است که: «رسانه ملی، دانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی، و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌ای تحریف و تفتین و آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوههای زیبائی و هنر و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است». در فصل جدید فعالیت رادیو جوان و بر اساس برنامه‌ریزی مبتنی بر مخاطب‌ سنجی، نیازسنجی و تقسیم کار درون معاونتی، این شبکه به‌عنوان «قرارگاه دانشگاهی» حوزه معاونت صدا مسئولیت ارتباط مؤثر و مستمر با مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاه‌های کشورمان، به منظور ارتقای دانش و آگاهی مخاطبان و در نهایت «روایت پیشرفت علم و فناوری» در ایران عزیزمان که با تلاش ارزشمند جوانان دانش‌پژوه و دانشمند و نخبگان علمی کشورمان میسر شده، را بر عهده گرفته است.

وی ادامه داد: تأسیس «باشگاه رادیویی دانشمندان جوان» با همین هدف انجام شد که ان‌شاءالله به لطف خدا در قامت «محفل علم و جایگاه عالمان جوان»، آینده درخشان جمهوری اسلامی ایران را روایت خواهد کرد. نتیجه عملیات روانی رسانه‌های دشمن، پاشیدن بذر یأس و ناامیدی از شرایط امروز و فردای جمهوری اسلامی ایران در ذهن و جان هموطنانمان است. ترجیع‌بند پیام‌رسانه‌ای همه شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان معاند و رسانه‌های مجازی دشمن ناکارآمد نشان دادن نظام در تمامی عرصه‌هاست تا تصویری تیره و یأس‌آلود از اکنون و فردای کشور در ذهن ایرانیان نهادینه شود. تا جوان نخبه و استعدادهای درخشان کشورمان که سرمایه بی‌بدیل و ارزشمند انسانی و ذخیره آینده ایران هستند مأیوس و ناامید از آینده و فردای خود و کشورشان به مهاجرت فکر کنند و جلای وطن کنند. در مقابل این عملیات روانی و هجمه رسانه‌های دشمن، وظیفه بسیار مهم ما بیان روایت مجاهدت در مسیر پیشرفت ایران سربلند است.

معاون صدا افزود: باشگاه دانشمندان جوان محلی است برای همه علاقمندان به علم و به‌ویژه جوانان، تا در کنار یکدیگر درباره جهان پیرامون خود تبادل‌نظر و گفت‌وگو کنند. این باشگاه فرصتی را فراهم می‌کند تا دانشمندان جوان، دانشجویان و علاقمندان به علم، دانسته‌های خویش را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و در فضایی پرنشاط و پویا ضمن تبادل اندیشه، نتایج مطالعات و تحقیقات علمی خود را با زبانی ساده و جذاب برای دوستداران علم و مخاطبان بیان کنند. رسالت باشگاه دانشمندان جوان کمک به ارتقا خودباوری و تکریم نخبگی در جامعه برای ایجاد انگیزه و امید در ذهن بیدار جوان ایرانی است.

بخشی‌زاده تاکید کرد: سعی بر این است که باشگاه دانشمندان جوان با فراهم کردن زمینه دیدار و گفت‌وگوی دوستداران علم با یکدیگر، نقش رسانه‌ای خویش برای رشد علمی کشور و تسهیل ارتباط میان نخبگان و علاقمندان به علم را به درستی ایفا کند. از سویی دیگر همراهی فعالِ مسئولان و پیشکسوتانِ علمی کشور موجب می‌شود، این جوانانِ علاقمند به علم و اندیشه بتوانند از تجربیات و تصمیمات بزرگانِ این عرصه برای رشدِ علمیِ خود بهره برده و همچنین با طرحِ مسایل و دغدغه‌های موجود مسیر رشدِ علمی‌شان هموار شود.

وی با بیان اینکه آنچه امروز برای ما و نسل نوپای کشورمان ضرورت دارد، تبیین رسانه‌ای دقیق از پیشرفت‌های علمی جوانان ایران زمین است، گفت: شبکه رادیویی جوان نقش اساسی در انتقال پیام و روایت‌سازی صحیح و تبیین حقایق دارد تا خوداتکایی و تبلور ناب گفتمان ما می‌توانیم را به ما توانستیم روایت کند. ما آینده را پرشور و پرنشاط می‌بینیم و امیدواریم بتوانیم این فعالیت‌های شعف‌انگیز و غرورآفرین را به‌درستی به مخاطبان عرضه کنیم. به‌طور قطع و یقین این اقدام به تقویت سرمایه اجتماعی و نشاط و امید در جامعه کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.