تجلیل شخصیت‌های دانشگاهی سوریه از تمدن کهن ایرانیان

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 08 مهر 1403 - 19:33
عضو هیأت علمی دانشگاه تشرین لاذقیه گفت: درخشش و برتری تمدن پارسی بر دیگر تمدن‌های بشری کاملا آشکار است و تمدن‌های بزرگی همچون روم و عثمانی با همه بزرگی و سابقه آنها در تاریخ، با تمدن ایران قابل مقایسه نیستند.

به گزارش ایسنا، روبن فرح، از اساتید و عضو هیأت علمی دانشگاه تشرین لاذقیه سوریه ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه با سید حامد ملکوتی‌تبار، وابسته فرهنگی کشورمان دیدار کرد.

روبن با ارایه گزارشی از وضعیت مسیحیان در سوریه و لاذقیه، عشق و علاقه وافر خود به مردم ایران و جمهوری اسلامی ایران را ابراز کرد و گفت: زبان و ادب فارسی حلقه وصل دو ملت سوریه و ایران است و دو تمدن اسلام و ایران در نقطه‌ای به نام جمهوری اسلامی به هم رسیده‌اند.

این استاد دانشگاه با اشاره به سابقه دیرینه ایران در تاریخ و تمدن کهن، مطرح کرد: ایران دارای تاریخ و تمدن کهن و درخشانی است که در تاریخ از هزاران سال قبل وجود داشته و در تاریخ تمدن‌ها ثبت و ضبط شده است.

وی اظهار کرد: درخشش و برتری تمدن پارسی بر دیگر تمدن‌های بشری کاملا آشکار است و تمدن‌های بزرگی همچون روم و عثمانی با همه بزرگی و سبقه آنها در تاریخ، با تمدن ایران قابل مقایسه نیستند.

روبن با اشاره به جعل تاریخ و تمدن‌سازی از سوی کشورهای غربی افزود: کشوری که به دنبال جعل تاریخ و تمدن برای خود است، متمدن نمی‌شود. تاریخ و تمدن با جعل و دروغ ساخته نمی‌شود.

همه ادیان الهی سعادت بشر را در خداپرستی و توحید می‌دانند

وابسته فرهنگی کشورمان در لاذقیه نیز در این دیدار، گفت: همه ادیان الهی دارای یک هدف واحد بوده‌اند و آن هم، دعوت ابناء بشر به سمت خداست. اگر همه انبیاء الهی در یک نقطه و در یک زمان با همدیگر حضور داشته باشند، هرگز بین آنان چالش و درگیری به وجود نخواهد آمد، چرا که همه آنها به سمت یک هدف دعوت می‌کنند و سعادت بشر را در خداپرستی و توحید می‌دانند.

وی تأکید کرد: همیشه حق و باطل در طول تاریخ با همدیگر در جنگ و ستیز بوده‌اند. نمونه بارز جبهه حق و باطل در سرزمین فلسطین کاملا مشهود و آشکار است. یک طرف کودکان بی گناه، طرف دیگر رژیم سفاک و کودک کش صهیونیستی، یک طرف زنان و مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین و طرف دیگر اشغالگران صهیونیست، یک طرف مردم مظلوم غزه و طرف دیگر، شیطان صفتان بی‌رحم و اشغالگر.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.