فیسبوک برای جذب کاربران جوانتر و نسل Z قابلیتهای جدیدی دریافت میکند و بیشتر شبیه به اینستاگرام و تیکتاک خواهد شد. متا بهتازگی مجموعهای از تغییرات را برای شبکه اجتماعی قدیمیتر خود معرفی کرده که در آن شاهد تأکید بیشتری بر ویدیوها هستیم.
براساس گزارش تک کرانچ، متا در رویداد IRL خود اعلام کرد که چندین قابلیت جدید را به فیسبوک اضافه میکند که تب اکسپلور و تغییرات تب ویدیو از جمله آنها خواهد بود. با توجه به اینکه تنها 33 درصد از نوجوانان آمریکایی در سال گذشته میلادی از فیسبوک استفاده میکردند (این رقم در سال 2014 حدود 71 درصد بود)، قابلیتهای جدید برای جذب کاربران نسل Z طراحی شدهاند.
یکی از تغییرات آتی فیسبوک، اضافهشدن تب Explore است. دقیقاً همانند اینستاگرام، این تب نیز حاوی «محتوای متنوع متناسب با علایق شما» خواهد بود. متا میگوید که الگوریتم این تب برای ارائه محتوایی طراحی شده است که نهتنها سرگرمکننده هستند، بلکه به شما کمک میکنند بیشتر علایق خود را پیگیری کنید. البته تب جدید اکسپلور هنوز در مرحله آزمایش است، بنابراین ممکن است در زمان راهاندازی نهایی امکانات بیشتری داشته باشد.
تب ویدیو نیز تغییرات عمدهای خواهد داشت که شامل ریلز نیز میشود. به عبارتی، تمام محتواهای ویدیویی در فیسبوک اکنون در این تب قرار خواهد گرفت. همانند اکثر شبکههای اجتماعی، محتواهای این تب بهصورت تمامصفحه پخش میشوند تا کاربران «ویدیوهای کوتاه، طولانی و لایو را در یک جای واحد تماشا کنند».
تب ویدیوی بهروزرسانیشده در «هفتههای آینده» در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. به گفته متا جوانان در فیسبوک حدود 60 درصد از زمان خود را صرف تماشای ویدیوها میکنند. به همین دلیل متا تمرکز ویژهای روی این بخش داشته است.
همچنین متا یک تب جدید به نام «Local» معرفی کرده است که محتوای محلی کاربر مانند بازارها، گروهها و رویدادهای اطراف او را پوشش میدهد. این تب در ابتدا برای آزمایش در شهرهای منتخب ایالات متحده، از جمله آستین، نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دیسی، شیکاگو، شارلوت، دالاس، هیوستن، سانفرانسیسکو و فینیکس در دسترس خواهد بود.