سرهنگ ابراهیم ارزانی اظهار کرد: "دیروز یک جلسه با وزیر راه و شهرسازی داشتیم که در آن، نگرانی اصلی خانم وزیر و پلیس، ترددهای زیاد در ورودیهای تهران بزرگ بود. به طور سالانه، ما در تهران ۱.۲ میلیارد تردد داریم."
وی ادامه داد: با آنکه حدود یک درصد از راههای کشور را در پایتخت داریم، اما ۱۳ درصد تردد خودروها در کشور در این راهها انجام میشود.
وی بیان کرد: یکی از دلایل این اتفاق حاشیهنشینی است؛ با توجه به اینکه قیمت مسکن افزایش یافته، بسیاری از تهران خارج شدهاند. در گذشته معمولاً آخر هفته پیک سفرها بود، اما الان در وسط هفته هم شاهد پیک ترددها هستیم.
رئیس پلیس راه تهران بزرگ به مثالی در اینباره اشاره کرد و یادآور شد: در آزادراه تهران-کرج رکورد ۳۰۳ هزار تردد خودرو را طی هفته گذشته داشتیم. در محدوده پاکدشت نیز تردد روزانه بالای ۲۰۰ هزار گزارش شده است.
ارزانی با بیان اینکه قبلاً تردد بالای ۱۵۰ هزار نداشتیم به راهکار حل این مشکل اشاره کرد و افزود: راهکار قطار شهری است که ما آنرا در اختیار نداریم. برای شهر پردیس این طرح پیشبینی شده است، اما فعلاً مسکوت مانده است.
وی اضافه کرد: برای اینکه بخواهیم آزادراه تهران-قم دو لاین به سمت فرودگاه امام احداث کنیم نیازمند حدود ۲۵۰۰ همت منابع مالی هستیم. مجبوریم زیرساختهای حملونقل کشور را مانند کشورهای پیشرفته دنیا به روز کنیم.