انجمن بلاکچین ایران نوزدهمین دورهمی خود را برگزار کرد

ارزدیجیتال چهارشنبه 18 مهر 1403 - 16:31
فناوری بلاکچین به عنوان انقلابی در عرصه دیجیتال، توجه متخصصان و سیاست‌گذاران در ایران را به خود جلب کرده است. نوزدهمین دورهمی انجمن بلاکچین ایران، با هدف بررسی فرصت‌ها و چالش‌های این فناوری، گامی مهم در جهت توسعه این حوزه در کشور برداشت. انجمن بلاکچین ایران در رویداد نوزدهمین دورهمی خود، راهکارهای گسترش فناوری بلاکچین […] The post انجمن بلاکچین ایران نوزدهمین دورهمی خود را برگزار کرد appeared first on ارزدیجیتال.

فناوری بلاکچین به عنوان انقلابی در عرصه دیجیتال، توجه متخصصان و سیاست‌گذاران در ایران را به خود جلب کرده است. نوزدهمین دورهمی انجمن بلاکچین ایران، با هدف بررسی فرصت‌ها و چالش‌های این فناوری، گامی مهم در جهت توسعه این حوزه در کشور برداشت.

انجمن بلاکچین ایران در رویداد نوزدهمین دورهمی خود، راهکارهای گسترش فناوری بلاکچین و چالش‌های پیش روی آن در کشور را مورد بررسی قرار داد. این رویداد روز شنبه، ۷ مهر ۱۴۰۳، با حضور متخصصان و علاقه‌مندان به مدت ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه در تهران برگزار شد.

سیاوش حیدریه، دبیر کارگروه آموزش انجمن بلاکچین ایران، در ابتدای این دورهمی در سخنرانی خود بر اهمیت توسعه آموزش‌های تخصصی تأکید کرد. وی گفت که هدف ما اطلاع‌رسانی عمومی در خصوص مزایا و خطرات فناوری بلاکچین با توسعه آموزش‌های رایگان است. حیدریه از برنامه‌های انجمن برای عقد تفاهم‌نامه با مراکز علمی معتبر و تدوین استانداردهای آموزشی خبر داد. او افزود: «ما برنامه‌هایی برای حمایت از پروژه‌های دانشجویی مرتبط با فناوری بلاکچین داریم و به دنبال ایجاد اعتبار و اعتماد شبکه آموزش در میان نهادهای دولتی و حاکمیتی هستیم.»

در ادامه این دورهمی دکتر علی فرح بخش، مدیر واحد مطالعات گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد سخنان خود را به حضار ارائه کرد. فرحبخش رشد چشمگیر ارزش بازار ارزهای دیجیتال را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت که ارزش بازار از ۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به حدود ۲,۰۰۰ میلیارد دلار در حال حاضر رسیده است. فرح بخش بر لزوم تدوین قوانین شفاف در این حوزه تأکید کرد و در ادامه افزود: «طبق برخی برآوردها، ایرانیان روزانه بین ۱۶ تا ۲۰ میلیون دلار در ۱۲ ارز دیجیتال مختلف مبادله می‌کنند.»

او همچنین به برنامه دولت ایران برای انتشار ریال دیجیتال اشاره کرد و گفت: «این اقدام می‌تواند تحولی در نظام مالی کشور ایجاد کند.

همچنین محمد طهرانی، رئیس کارگروه توکن سازی و زیرساخت، به تشریح مفهوم توکن سازی پرداخت. او گفت که توکن سازی، انتقال بخشی از حقوق و تعهدات مربوط به یک دارایی از ناشر به دارنده توکن است. طهرانی توکن‌ها را به سه دسته پرداخت، اوراق بهادار و کاربردی تقسیم‌بندی کرد. او افزود: «ناشر باید سپیدنامه توکن را پیش از انتقال به تایید کاربران برساند و ادله تامین پشتوانه توکن را ارائه دهد.»

این استاد دانشگاه خاتم درباره الزامات زیرساخت دفتر کل توزیع شده توضیح داد: «ثبت و تایید تراکنش‌ها باید توسط حداقل سه میزبان در شبکه انجام شود.»

پس از پایان ارائه‌های سخنرانان، پذیرایی و شبکه سازی صورت پذیرفت و در پایان این دورهمی، پنل پرسش و پاسخی با حضور اعضای هیئت مدیره، سرکار خانم شریف زاد، آقای سهیل نیکزاد و آقای نیما نعیمی خواه و همچنین آقای کاوه مشتاق در جایگاه مدیرعامل انجمن برگزار شد. در این بخش، شرکت‌کنندگان سؤالات خود را مطرح کردند و از دیدگاه‌های متخصصان بهره‌مند شدند.

منبع خبر "ارزدیجیتال" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.