ولخرجی کیا جورابچیان جهان را شوکه کرد/ ماجرای باورنکردنی هزینه 8 میلیون پوندی

اقتصادنیوز پنج شنبه 19 مهر 1403 - 12:22
اقتصادنیوز: کیا جورابچیان با خرید اسب‌هایی گرانقیمت این بار در نقطه‌ای خارج از مستطیل سبز نام خود را بر سر زبان ها انداخت.

به گزارش اقتصادنیوز، کیا جورابچیان نامی آشنا برای علاقه مندان به مستطیل سبز است، ایجنت ایرانی چند فوتبالیست سرشناس که به تازگی نامش با یک اقدام غیرمنتظره بر سر زبان ها افتاده است. جورابچیان بیش از ۸ میلیون پوند برای خرید سه اسب مسابقه جدید در حراجی نیومارکت هزینه کرد و ۴.۶ میلیون پوند برای یکی از این اسب‌ها پرداخت کرد که دومین خرید گران‌قیمت یک ساله در حراج عمومی در اروپا بود. او همچنین یک مادیان را که خواهر کامل آلپینیستا، برنده جایزه ۲۰۲۲ پری دلاک تریومف، است، به قیمت ۲.۶ میلیون پوند خریداری کرد. علاوه بر این، جورابچیان یک پسر از اسب آتون را به قیمت ۱.۱۵ میلیون پوند خریداری کرد.

جورابچیان در این مورد گفت: «خرید چنین مادیان‌هایی بسیار دشوار است زیرا بزرگانی مانند جادمانت، کولمور، شادول و دیگران همه مادیان‌های بزرگ را در اختیار دارند. بنابراین ما باید به اینجا بیاییم و امیدوار باشیم که آنچه می‌خریم از نظر شجره‌نامه ما را رقابتی کند. خرید چنین نژادهایی پس از یک سالگی بسیار سخت است، وقتی یک مادیان در یک مسابقه برنده می‌شود، قیمت‌ها بسیار بالا می‌رود، بنابراین باید سعی کنید آنها را زودتر بخرید و امیدوار باشید که خوب پیش بروند.»

او به همراه الکس الیوت، کارشناس، و اونجلو ماریناکیس، مالک باشگاه ناتینگهام فارست، در این حراجی حضور داشت. الیوت گفت: «همه تیم‌ها بهترین اسب را انتخاب می‌کنند. کیا آماده است تا پروژه خود را در سطح بعدی اثبات کند و به همین دلیل است که ما باید با بزرگان رقابت کنیم.»

 او که نام اصلی اش کیاوش جورابچیان است در سال ۱۳۵۰ در تهران متولد شد و پس از انقلاب، به همراه خانواده خود به لندن مهاجرت کرد. او در جوانی از انگلستان به نیویورک رفت و در آنجا شرکت نفتی خود را تأسیس کرد و در اینجا بود که با رومن آبراموویچ و برژوفسکی آشنا شد. در سال ۲۰۰۴ او شرکت مدیا اسپورتس اینوسمنت (شرکت سرمایه‌گذاری ورزشی رسانه‌ای) را تأسیس کرد و توانست ۵۱ درصد از سهام باشگاه کورینتیانس برزیل را برای مدت ۱۰ سال خریداری کند. به گزارش ورزش سه،‌ جورابچیان را یک آچارفرانسه در فوتبال دنیا می‌توان دانست. کسی که همه کار از دستش بر می‌آید و نامش تقریباً همه جا هست.

کیا جورابچیان که یکی از قدرتمندترین ایجنت‌های فوتبال دنیاست، تقریبا از زمانی که وارد دنیای فوتبال شد در دنیای اسب‌ها هم فعالیت می‌کرد، اسب‌های مسابقه کمپانی او توانسته‌اند در مهم‌ترین مسابقات کورس بریتانیا و جهان به مقام اول برسند. کیاوش جورابچیان در سال ۲۰۰۳، کمپانی اسب‌های مسابقاتی Amo را بدون هیچ شریکی و درحالی که صددرصد سهام برای خودش بود راه‌اندازی کرد و همچنان به تنهایی صاحب این کمپانی بزرگ با ۵۰ اسب مسابقه است.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.