وضعیت نرخ بیکاری تابستان امسال به روایت معاون وزیر کار

اقتصادنیوز پنج شنبه 19 مهر 1403 - 12:47
اقتصادنیوز: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیاتی را درباره نرخ بیکاری تابستان امسال را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمود کریمی بیرانوند روز پنجشنبه در آیین تکام( توانمندی کارآفرینی مردمی) در شهرستان اسفراین با بیان اینکه نرخ بیکاری در تابستان امسال ۷.۵ درصد گزارش شد افزود: این شاخص در ۲۶ استان تک رقمی و در خراسان شمالی زیر هفت درصد بود.

به گفته وی؛ نرخ بیکاری در قشر زنان و جوانان کاهشی است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تابستان ۱۴۰۰ نرخ بیکاری کشور ۹.۶ درصد بود که تابستان امسال بیش از ۲ درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: همچنین نرخ بیکاری سال های اخیر در خراسان شمالی کاهشی بود و این نشان می دهد که فضای بازار کار در استان زنده و پویا است.

بیرانوند افزود: نسبت اشتغال نیز در کشور و استان نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافت، بدان معنا که ترکیب جمعیت شاغل رو به افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: منابع اعتباری تبصره ۱۸ قانون بودجه ۴۰۲ ابلاغ شد و منابع خوبی برای توسعه مشاغل خانگی منظور شده است که گامی برای حل مسئله تامین مالی است.

آیین تکام( توانمندی کارآفرینی مردمی) امروز با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجتمع صنعتی اسفراین با حضور صنعتگران خراسان شمالی برگزار شد.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.