طوفان میلتون فلوریدا را درنوردید

اقتصادنیوز پنج شنبه 19 مهر 1403 - 14:16
اقتصادنیوز: طوفان ویرانگر «میلتون» فلوریدای آمریکا را درنوردید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، مرکز ملی توفندهای ایالات متحده اعلام کرد که طوفان درجه ۳ «میلتون» مرکز ایالت فلوریدا را درنوردیده است.

صبح امروز پنجشنبه، مرکز ملی توفندهای ایالات متحده آمریکا (NHC) با صدور بیانیه‌ای از رسیدن طوفان درجه ۳ «میلتون» به مرکز ایالت فلوریدا خبر داد.

این مرکز بیان کرد: طوفان بسیار خطرناک و درجه ۳ «میلتون» اطراف منطقه سیستاکی در فلوریدا را درنوردید. این طوفان خطرناک جان مردم را تهدید می‌کند و شبه جزیره مرکزی فلوریدا با بادهای سهمگین و سیل‌های ناگهانی روبرو خواهد شد.

مرکز ملی توفندهای ایالات متحده آمریکا تاکید کرد که سرعت بیشینه این طوفان به هنگام رسیدن به این مناطق ۱۲۰ مایل بر ساعت برآورد می‌شود.

آسوشیتد پرس نیز از قطعی برق ۲ میلیون خانه و محل کار در فلوریدا به دلیل طوفان «میلتون» خبر داد.

گفتنی است از روزها پیش کارشناسان هواشناسی در مورد وقوع یکی از بزرگترین طوفان‌های سال‌های اخیر هشدار دادە بودند. طوفان میلتون در حالی ایالت فلوریدا را درمی‌نوردد کە کمتر از ۲ هفته پیش ساکنان ایالت‌های فلوریدا، جورجیا، کارولینای جنوبی، تنسی، ویرجینیا و کارولینای شمالی «طوفان هلن» را تجربه کردند. شمار قربانیان این طوفان دست‌کم ٢٠٠ نفر عنوان شد.

رسانه‌های آمریکایی سه‌شنبه گذشته نیز اعلام کردند که ساحل خلیج فلوریدا برای مواجهه با طوفان «میلتون» و امواج عظیم پیش‌بینی شده آن آماده می‌شود.

این طوفان تخریب‌های گسترده‌ای را به مناطقی وارد می‌کند که ۱۲ روز پیش از طوفان هلن آسیب دیده‌اند و هنوز از آثار خشم و ویرانی‌های طوفان ایان که ۲ سال پیش رخ داد، ترمیم نیافته‌اند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در همین ارتباط، برای ایالت فلوریدا وضعیت اضطراری اعلام کرد و هزاران نیروی فدرال برای عملیات امداد و نجات بسیج شده‌اند.

شبکه «ان‌بی‌سی» نیز اعلام کرد که پیش از نزدیک‌شدن طوفان قدرتمند «میلتون» به ایالت فلوریدا در جنوب‌شرقی آمریکا، در بزرگترین تخلیه مردمی در تاریخ آمریکا، بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مردم فلوریدا مجبور به ترک محل زندگی خود و استقرار در محل امن شدند.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.