داخلی سازی ۶۵ درصدی صنعت لوازم خانگی

صدا و سیما پنج شنبه 19 مهر 1403 - 15:22
آقای عادل نجف زاده در مصاحبه با تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما افزود: رشد قابل توجهی را هم از نظر تعداد و هم از نظر تنوع تولید در محصولات لوازم خانگی شاهد هستیم ضمن اینکه بازار مصرف داخلی رونق دارد و شرایط صادرات به بازار‌های جدید بین المللی هم فراهم است.
 
 
وی گفت: برای ارتقاء، افزایش عمق داخلی سازی و رشد تولید، دولت و مجلس باید هم در زمینه تسهیل قوانین و هم در تخصیص بسته‌های حمایتی، اقدامات جدی انجام دهند.
 
نجف زاده اضافه کرد: همچنین برای حمایت از تولیدکنندگان و هموار کردن مسیر‌های بازار‌های جدید صادراتی در کشور‌های همجوار و تامین منابع ارزی لازم برای وارد کردن فناوری‌های جدید این صنعت، دولت و مجلس باید تدابیر ویژه‌ای بیندیشند.
 
وی گفت: با توجه به اینکه هم اکنون در صنعت لوازم خانگی به تکامل نسبی رسیده ایم، اما برای افزایش عمق داخلی سازی و برای اینکه این صنعت رقابت پذیرتر باشد باید انحصار ایجاد شده در این حوزه، با حمایت مجلس و دولت شکسته شود و موانع وارداتی که برای این صنعت لحاظ شده بود با نگاه انبساطی تغییر کند.
 
 
نجف زاده با بیان اینکه زنجیره صنعت لوازم خانگی سهم بالایی از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است افزود: برای رونق تولید و توسعه صادرات، دولت و مجلس باید هم در بحث تعرفه‌های ترجیحی و هم در تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان، حمایت کنند.
 
وی درباره چالش قطعی برق صنعت لوازم خانگی و راهکار تامین انرژی مورد نیاز این صنعت هم گفت: صنایع ما باید به سمت صنعت دانش بنیانی با هدف کاهش سطح مصرف انرژی حرکت کنند همچنین وزارت نیرو نیز باید با حمایت دولت در ارتقاء زیرساخت‌های تولید انرژی در کشور گام بردارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.