منافع بیشتر برای مردم با اجرای آئین نامه‌های حاکمیت شرکتی

صدا و سیما پنج شنبه 19 مهر 1403 - 17:32

آقای ابراهیم شیخ دبیر علمی چهارمین همایش بین المللی راهبری شرکتی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صداوسیما گفت: بخش قابل ملاحظه‌ای از تولید ناخالص داخلی کشور در بنگاه ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها خلق می‌شود؛ از این رو همایش راهبری شرکتی با این هدف برگزار می‌شود که کارآمدی، شفافیت، پاسخگویی، مسئولیت پذیری، انصاف و عدالت را در شرکت‌ها ترویج دهد.

دبیر عملی چهارمین همایش بین الملی راهبری شرکتی در پاسخ به این سوال که برگزاری این کنفرانس‌ها برای مردم چه منافعی می‌تواند داشته باشد، گفت: بسیاری از مردم از سهامداران خرد بنگاه‌های اقتصادی بازار بورس هستند و یکی از اصلی‌ترین تمرکز این همایش درباره تضمین حقوق سهامداران خرد است.

شیخ ادامه داد: در سه سال برگزاری همایش به دنبال این هدف بودیم که مفهوم راهبری شرکتی در ایران پیشرفت کند و شاهد حضور سیاستگذاران کشور و شنیدن صدای مدیران عامل و سهامداران خرد و انعکاس آن در دولت، مجلس و نهاد‌های مربوط بوده ایم.

چهارمین همایش بین المللی راهبری شرکتی با حضور بیش از ۳۷۰ نفر از مدیران عامل، اعضای هیئت‌مدیره و مقامات دولتی و خصوصی با هدف بررسی راهکار‌های ارتقای شفافیت، مسئولیت‌پذیری و عدالت در شرکت‌ها از تاریخ ۱۸ تا ۱۹ مهرماه در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.