حمله به پارک مارون‌الراس با چه هدفی انجام شد؟

اقتصادنیوز پنج شنبه 19 مهر 1403 - 19:57
اقتصادنیوز: ارتش اسرائیل همزمان با تلفات روزانه کماندوهایش در نبرد با رزمندگان رضوان در مرز با لبنان با انتشار تصاویر از حمله به یک پارک در ۴۰۰ متری مرز تلاش دارد تا افکار عمومی را از شکست مفتضحانه در میدان نبرد منحرف نماید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز اعلام کردند که یک نظامی دیگر این رژیم از لشگر 228 در درگیری ها دیشب کشته شد و یک نظامی دیگر نیز که از یگان 5030 بود، دچار جراحت شدید شده است.

طی یک هفته اخیر که صهیونیست‌ها عملیات زمینی‌شان را در جنوب لبنان آغاز کرده‌اند این دوازدهمین بار است که ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن نیروهایش در نبرد با حزب الله اذعان می کند. بامداد چهارشنبه ارتش رژیم غاصب خبر داده بود که طی 24 ساعت اخیر 38 نفر در درگیری های شمال زخمی شده‌اند و این درحالی است که از ابتدای عملیات زمینی در لبنان صهیونیست ها به مرگ 11 نظامیان شان و زخمی شدن 168 تن دیگر  اذعان کرده بودند.

روز گذشته نیز صهیونیست ها اعلام کردند که مشاور ارشد وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز در دردگیری ها نزدیک مرز لبنان به شدت زخمی شده است. این درحالی است که گزارش ها حاکی از آن است که تلفات صهیونیست ها به مراتب بیشتر از اینهاست و دستکم 35 نظامی صهیونیست در این مدت کشته و 200 تن نیز زخمی شده‌اند.

نکته قابل توجه اینجاست که اولا این نیروهای کشته و زخمی شده از کماندوهای ارتش اسرائیل‌اند و نیروی داوطلب، ذخیره یا پیاده نظام نیستند. علاوه بر این جراحت‌های وارده به صهیونیست ها به دلیل تسلیحات پیشرفته حزب الله سطحی نیست و حال بسیاری از آنها وخیم گزارش می‌شود و ارتش رژیم هم به این امر اذعان دارد و روشن است که حتی اگر جان سالم به در ببرند، تا پایان عمرشان قادر به فعالیت نظامی نخواهند بود.  

 این درحالی است که صهیونیست‌ها به شدت در انتشار اخبار تلفات نظامی حساس‌اند و در این یکسال با وجود گزارش‌های متعدد در خصوص تلفات بالایی ارتش حتی در رسانه‌های صهیونیستی، بازهم سانسور شدیدی در این زمینه در اسرائیل اعمال شده است.

 در میانه نبرد سنگین صهیونیست ها با حزب الله در شمال فلسطین اشغالی، رسانه های این رژیم یک هفته بعد از آغاز عملیات زمینی که تاکنون نزدیک به 400 کشته و زخمی روی دست ارتش گذاشته و هیچ پیشروی قابل توجهی رخ نداده عملیات روانی مبتنی بر دستاوردسازی را در دستورکار قرار داده‌اند.

در این چهارچوب رسانه های صهیونیستی فیلم ورود نیروهایشان به مناطق نزدیک مرز را می گذارند تا بگویند که خاک لبنان را اشغال کرده‌اند درحالی که صهیونیست ها بعد از روود به این مناطق به سرعت به فلسطین می گریند و حتی در همین نفوذها نیز تلفات می دهند.

همچنین صهیونیست ها برای تخریب روحیه حامیان محور مقاومت با انتشار تصاویری از تخریب پارک مارون الراس در 400 متری مرز و مجسمه سردار سلیمانی در این مرز می خواهند خودشان را پیروز نشان دهند. این درحالی است که صهیونیست ها غیر از بمباران وحشیانه منازب مردم بی دفاع در ضاحیه از ارتفاع 30 هزار پایی در نبرد رودرو مقابل رزمندگان حزب الله ناتوان مانده است.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.