بازگشت دینار عراق به تنظیمات کارخانه؛ تغییر مسیر قیمت درهم امارات/ خیز عربستان برای نقش آفرینی در جهان

اقتصادنیوز پنج شنبه 19 مهر 1403 - 22:39
اقتصادنیوز: امروز قیمت‌ها در بازار ارز تهران نوسان مثبت را به ثبت رساندند و هر لیر 1870 تومان خرید و فروش شد تا رشد 20 تومانی داشته باشد.

به گزارش اقتصادنیوز، این روزها کمتر فردی را در جهان پیدا خواهید کرد که اخباری درباره اهداف رویاپردازانه عربستان برای توسعه اقتصادی ندیده یا نشنیده باشد؛ رویایی که البته این روزها بیشتر رنگ واقعیت به خود گرفته است. سعودی ها در جدیدترین پروژه خود بنا دارند با سرمایه گذاری بزرگ چند میلیارد دلاری در تولید هیدروژن، جایگاه قابل توجهی برای خود در آینده دنیای انرژی دست و پا کنند. حاکمان ریاض با راه اندازی شرکتی جدید برای تولید این «سوخت کم کربن» استارت این هدف مهم را زده‌اند. چراکه ضمن کاهش وابستگی به فروش نفت، همچنان به عنوان یکی از تامین کنندگان انرژی جهان باقی خواهند ماند.

صندوق ثروت دولتی عربستان که ولیعهد محمد بن سلمان ریاست آن را به عهده دارد شرکتی به نام «انرژی سولوشنز» برای تامین مالی تولید برق هیدروژنی ایجاد کرده است. به گزارش اکوایران، صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان انتظار دارد این شرکت با سرمایه گذاری حداقل 10 میلیارد دلاری فعالیت خود را آغاز کند؛ مبلغی که می‌تواند در سال‌های آینده باتوجه به تقاضا برای هیدروژن و خط سیر سرمایه گذاری آن رشد کند.

آرامکو گفته است که می‌خواهد در ساخت «هیدروژن آبی» سرمایه‌گذاری کند که با استفاده از سوخت‌های فسیلی تولید می‌شود و گازهای گلخانه‌ای حاصل از فرآیند جذب و ذخیره می‌شود تا از ورود آنها به جو جلوگیری کند. آنچه مرور شد اما تنها بخش کوچکی از چشم انداز وسیعی است که عربستان برای سالیان آینده در نظر گرفته است؛ اتفاقی که می تواند در معرفی و بهبود جایگاه این کشور در جهان نقش موثری را ایفا کند. حال که به مروری جدیدترین رویاپردازی سعودی ها پرداخته ایم، خالی از لطف نیست نگاهی هم به آخرین قیمت ارز رسمی این کشور در بازار تهران بیندازیم که همزمان با برگزاری حج عمره، از جمله موضوعات مورد سوال بسیاری از هموطنان است.

قیمت ریال عربستان امروز 19 مهر 1403

امروز قیمت ریال عربستان در بازار ارز تهران تغییر افزایشی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و 17082 تومان قیمت گذاری شد تا در مقایسه با روز گذشته 178 تومان رشد داشته باشد.

آخرین قیمت دینار عراق امروز

دینار عراق پیام آور خبر جدیدی برای معامله گران نبود و با حفظ ثبات و پافشاری بر نرخ روزهای گذشته هفته را به پایان رساند. هر دینار عراق در پایان معاملات امروز 48 تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد.

قیمت امروز درهم امارات در بازار

درهم امارات در حالی شاهد به پایان رسیدن مبادلات ارزی در بازار تهران بود که رشد 180 تومانی را تجربه کرد. هر درهم در عصر امروز و در حالی که بازار بسته شده بود، 17442 تومان ارزش گذاری شد.

نرخ برابری درهم امارات و دلار آمریکا هم بدون تغییر نسبت به روز گذشته، 3.67 بود.

قیمت درهم امارات

نرخ امروز ریال عمان

امروز قیمت ریال عمان هم روندی جز افزایش را در پیش نگرفت، هر ریال در پایان مبادلات ارزی 166870 تومان نرخ گذاری شد تا رشد قیمت 1550 تومانی را نسبت به آنچه در معاملات روز گذشته تجربه کرده بود، داشته باشد.

قیمت لیر ترکیه در بازار

معاملات بازار ارز تهران برای لیر ترکیه در حالی امروز سپری شد که افزایش را تجربه کرد. هر لیر امروز 1870 تومان خرید و فروش شد تا رشد 20 تومانی داشته باشد.

نرخ برابری لیر ترکیه و اسکناس آمریکایی هم امروز در بازار به 0.031 رسید.

لیر ترکیه

آخرین قیمت درام ارمنستان

امروز قیمت درام ارمنستان در بازار ارز تهران تغییر دو تومانی را تجربه کرده است و به اصطلاح اهالی بازار رنج بود. واحد پول رسمی کشور ارمنستان 166 تومان مبادله شد.

نرخ منات آذربایجان امروز

امروز قیمت منات آذربایجان در بازار ارز تهران هم شیب صعودی را تجربه کرده است و با تجربه افزایش 360 تومانی نسبت به روز گذشته، 37650 تومان خرید و فروش شد.

منات آذربایجان

قیمت لاری گرجستان در بازار

قیمت لاری گرجستان در بازار ارز تهران پیشروی کرد و با افزایش ارزش 240 تومانی که داشته است، 23770 تومان خرید و فروش شد.

نرخ امروز بات تایلند

در تایلند هم شرایط همانند کشورهای مرور شده افزایشی بود و هر بات در حالی بازار امروز را به پایان رساند که افزایش قیمت 19 تومانی را تجربه کرده و 1908 تومان معامله شد.

قیمت امروز رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی هم افزایش را تجربه کرد و در عصر امروز به 14920 تومان رسید تا در مقایسه با روز گذشته رشد 120 را تجربه کرده باشد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران حکایت از نوسان مثبت قیمت ها داشت و به جز دینار که ثبات را تجربه کرد، سایر قیمت ها در سایه نوسانات مثبت دلار بر مدار افزایش حرکت کردند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.