واکنش بورل به حمله اسرائیل به نیروهای یونیفل

اقتصادنیوز جمعه 20 مهر 1403 - 02:40
اقتصادنیوز: یک منبع آگاه در نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفل) روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تأیید کرد که نظامیان اسرائیلی به‌سوی ۳ مقر این نیروها در جنوب لبنان آتش گشوده‌اند. در این حمله، ۲ نیروی یونیفل در یکی از مقرها دچار جراحت شده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حمله ارتش رژیم اشغالگر به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در مرز لبنان با اراضی اشغالی را محکوم کرد.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای صلح بان سازمان ملل در مرز لبنان با اراضی اشغالی را شدیدا محکوم کرد.بورل در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت، "خط دیگری در لبنان به طور خطرناکی شکسته شد؛ ارتش اسرائیل نیروهای حافط صلح سازمان ملل که مواضعشان کاملا مشخص است را گلوله باران کرد."وی افزود، ما این اقدام غیرقابل قبول که هیچ توجیهی ندارد را محکوم می‌کنیم.

یک منبع آگاه در نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفل) روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تأیید کرد که نظامیان اسرائیلی به‌سوی ۳ مقر این نیروها در جنوب لبنان آتش گشوده‌اند. در این حمله، ۲ نیروی یونیفل در یکی از مقرها دچار جراحت شده‌اند.

ابراز نگرانی آمریکا از حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای سازمان مللسخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای صلح بان سازمان ملل در مرز لبنان تاکید کرد که ایالات متحده عمیقاً از این موضوع نگران است و به اسرائیل برای ارائه جزئیات درباره این حادثه فشار می‌آورد.وی افزود، ما درک می‌کنیم که اسرائیل در نزدیکی "خط آبی" در حال انجام عملیات برای از بین بردن زیرساختهای حزب الله است اما بسیار مهم است که امنیت صلح بانان سازمان را تهدید نکند. سازمان ملل متحد خط مرزی موسوم به «خط آبی» را در سال ۲۰۰۰ بین لبنان و فلسطین اشغالی ترسیم کرد. این خط بصورت دقیق با مرزهای رسمی همخوانی ندارد و نیروهای رژیم صهیونیستی بارها تلاش کرده‌اند از آن عبور کنند. نیروهای صلح بان سازمان ملل موسوم به یونیفل در این محدوده مستقر هستند.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.