یک جاسوس اسرائیل در دام نیروهای امنیتی لبنان افتاد

اقتصادنیوز جمعه 20 مهر 1403 - 02:51
خبرگزاری دولتی لبنان اعلام کرد که یک فرد با تابعیت کشور سوریه، به نام «م.ا.ح.» در روستای «دیرالقمر» در استان «جبل» به جرم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی در دام نیروهای امنیتی افتاده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، نیروهای امنیتی لبنانی یک تبعه سوری که در حال جمع‌آوری اطلاعات برای رژیم صهیونیستی بود را دستگیر کردند.

این فرد اقدام به رصد و تعیین مکان‌های مختلف می‌کرد و مختصات آن را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌داد.

 ارتش لبنان شامگاه چهارشنبه نیز اعلام کرد که دو تبعه سوری به نام‌های ««م.ا» و «ب.ع» را که اقدام به عکس‌برداری از اماکن مختلف و مستندسازی نتایج بمباران‌ها می‌کردند را دستگیر کرده است.

این دو نفر همچنین پس از بمباران‌ها در کنار ساختمان‌های مورد هدف قرار گرفته، حاضر می‌شدند و روند امداد و نجات و بیرون کشیدن پیکر شهدا را پیگیری می‌کردند تا نتایج را به اطلاع رژیم صهیونیستی برسانند.

رسانه‌های اسرائیلی روز سه شنبه نیز از بازداشت یک فرد با تابعیت اسرائیلی تحت پوشش خبرنگار در بیروت خبر دادند. به گفته این رسانه‌ها این فرد با نام «یهوشع تارتکوفسکی» با گروهی از روزنامه‌نگاران دیگر وارد لبنان شده است، اما پس از مشکوک شدن نیروهای نظامی و امنیتی به وی، او تحت بازجویی قرار گرفته و مشخص شده است که گذرنامه اسرائیلی دارد. این فرد با فشار سفارتخانه آمریکا در نهایت آزاد و عازم آمریکا شد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.