افتتاح ۷ تصفیه‌خانه فاضلاب کشور تا پایان سال

صدا و سیما جمعه 20 مهر 1403 - 11:32
افتتاح ۷ تصفیه‌خانه فاضلاب کشور تا پایان سال
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «هاشم امینی» با بیان اینکه ۲۷۷ تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت ۶ میلیون مترمکعب در شبانه‌روز در مدار بهره‌برداری است، گفت: ۱۰۰ تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲ میلیون مترمکعب در شبانه‌روز در حال ساخت است که امیدواریم با اختصاص به‌موقع بودجه، این تعداد تصفیه‌خانه هم به مدار بهره‌برداری برسند.
 
وی با بیان اینکه تا پایان سال در پنج استان تهران، خوزستان، کرمان، فارس و گیلان هفت تصفیه‌خانه به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران با ظرفیت ۲۳۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز بیش‌ترین ظرفیت را دارد که با افتتاح مدول‌های ۷ و ۸ این تصفیه‌خانه تمامی مدول‌های آن تکمیل می‌شود.
 
مدیرعامل آبفای کشور بیان کرد: تصفیه‌خانه‌های بندر انزلی در گیلان با ظرفیت ۱۲ هزار مترمکعب و تصفیه‌خانه فاضلاب کرمان با ظرفیت ۹۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز در ماه‌های بهمن و اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسد.
 
امینی با بیان اینکه در حوزه روستایی هم تعداد ۵۴ تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۶ هزار مترمکعب در شبانه‌روز در مدار بهره‌برداری قرار دارد، گفت: تعداد ۹۲ تصفیه‌خانه با ظرفیت ۴۶ هزار مترمکعب در شبانه‌روز در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان سال از این تعداد ۱۰ تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی در ۱۴ روستا به بهره‌برداری برسد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.