نقشه FBI برای افشای دستکاری قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال با ساخت یک توکن

دیجیاتو جمعه 20 مهر 1403 - 13:02
در این تحقیقات 3 «بازارگردان» و 9 نفر به اتهام نقش‌داشتن در طرح‌هایی برای افزایش قیمت برخی از ارزهای دیجیتال متهم شده‌اند. The post نقشه FBI برای افشای دستکاری قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال با ساخت یک توکن appeared first on دیجیاتو.

دولت آمریکا فاش کرد که FBI به‌عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد دستکاری قیمت در بازارهای کریپتو، یک ارز دیجیتال مبتنی بر اتریوم با نام NexFundAI ایجاد کرده است. از طریق این توکن، مأمورین FBI با مظنونین به دستکاری قیمت بازارهای کریپتو ملاقات کرده و طرح آن‌ها را فاش می‌کند.

براساس گزارش ورج، کمیسیون بورس و اوراق در این تحقیقات 3 «بازارگردان» و 9 نفر را به اتهام نقش‌داشتن در طرح‌هایی برای افزایش قیمت برخی از ارزهای دیجیتال متهم کرده است. همچنین 18 فرد و نهاد به «کلاهبرداری و دستکاری گسترده» بازارهای کریپتو متهم شده‌اند.

دادستان‌ها می‌گویند که این متهمان در مورد توکن‌های خود ادعاهای نادرستی داشته‌اند و با انجام تکنیک به‌اصطلاح «واش ترید» (در این تکنیک معامله‌گر یک دارایی را فروخته و سپس آن را تقریباً همزمان با فروش بازخرید می‌کند) تصوری از بک بازار تجاری فعال را ایجاد کرده‌اند.

استفاده از توکن FBI برای دستگیری متهمان بازار کریپتو

بااین‌حال، مهم‌ترین ویژگی این پرونده، روش‌هایی بوده که اداره تحقیقات فدرال برای دستگیری متهمان به کار گرفته است. طبق توضیحات «جودی کوهن»، مامور ویژه بخش بوستون اف‌بی‌آی، این دفتر برای به‌دام انداختن کلاهبرداران یک رمزارز و شرکت جعلی ایجاد کرده است.

FBI با توکن خود که NexFundAI نام دارد و روی شبکه اتریوم کار می‌کند، به سراغ مظنونین رفته تا در مورد به‌کارگیری از خدمات آن‌ها مذاکره کند. یکی از متهمان توضیح داده که شرکت او از ربات‌ها برای خرید و فروش همزمان در صرافی‌ها استفاده می‌کند تا حجم معاملات توکن را بالا ببرد.

ظاهراً این متهم برای برگزاری یک جلسه حضوری با مأمورین FBI موافقت‌کرده اما درخواست پیش‌پرداخت 2000 دلاری را کرده است. تا هفته گذشته، ربات‌های این شرکت که اکنون غیرفعال شده‌اند، همچنان از طریق «واش ترید» میلیون‌ها دلار به دست آورده‌اند.

«جودی کوهن»، مامور ویژه بخش بوستون اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای می‌گوید:

«چیزی که FBI در این پرونده کشف کرد، اساساً تغییر جدیدی برای جرایم مالی قدیمی است. تحقیقات ما منجر به اتهاماتی علیه رهبری چهار شرکت ارزهای دیجیتال، و چهار «بازارساز» کریپتو و کارمندان آن‌ها شده است که متهم به رهبری یک طرح تجاری پیچیده هستند که ظاهراً باعث گول خوردن سرمایه‌گذاران صادق می‌شود.»

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.