چند روز بعد از پریود اقدام به بارداری کنم؟

نی نی بان شنبه 21 مهر 1403 - 14:02
آیا شما هم می‌پرسید: چند روز بعد از پریود اقدام به بارداری کنم؟ در این مقاله، پاسخ این پرسش را دریافت می‌کنید و اطلاعات بیشتری درباره احتمال باردار شدن در پریود، یا بلافاصله پس از پریود به دست می‌آورید.

چند روز بعد از پریود اقدام به بارداری کنم؟

آیا شما هم می‌پرسید: چند روز بعد از پریود اقدام به بارداری کنم؟ در این مقاله، پاسخ این پرسش را دریافت می‌کنید و اطلاعات بیشتری درباره احتمال باردار شدن در پریود، یا بلافاصله پس از پریود به دست می‌آورید. 

در این مقاله می‌خوانید: 

آیا می توان بلافاصله بعد از پریود باردار شد؟

باردار شدن مدت کوتاهی پس از پریود غیرعادی است، اما غیرممکن نیست. این موضوع بستگی به عواملی مانند طول و نظم چرخه قاعدگی و زمان دقیق تخمک‌گذاری دارد. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا درباره بهترین زمان برای باردار شدن، علائم و نشانه‌های اولیه بارداری و اینکه کی می‌توانید تست بارداری انجام دهید، بیشتر بیاموزید.

بیشتر بخوانید: تاثیر یائسگی بر رشد فیبروم‌ها

چند روز بعد از پریود اقدام به بارداری کنم؟

چند روز بعد از پریود اقدام به بارداری کنم؟

تخمدان‌ها معمولا 14 روز قبل از شروع قاعدگی بعدی تخمک آزاد می‌کنند که همان دوره تخمک‌گذاری است بنابراین در این زمان اگر اقدام به بارداری کنید، احتمال بارداری بیشتر است. با این حال تشخیص دقیق زمان تخمک‌گذاری دشوار است، به ویژه اگر دوره‌های شما نامنظم باشد. شانس باردار شدن در طول دوره قاعدگی و بلافاصله بعد از آن در مقایسه با چند روز یا یک هفته بعد از چرخه قاعدگی کم است.

اگر خانمی بدون استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری، رابطه جنسی داشته باشد، ممکن است در هر زمانی از چرخه قاعدگی، حتی در طول پریود یا درست بعد از آن، باردار شود.

هیچ زمان کاملا ایمنی در ماه وجود ندارد که بتوانید بدون پیشگیری از بارداری رابطه جنسی داشته باشید و با خطر باردار شدن مواجه نشوید. با این حال، مواقعی در چرخه قاعدگی هست که بیشترین باروری را دارید و احتمال باردار شدن بیشتر است.

روزهای باروری ممکن است بین ۳ تا ۵ روز در طول چرخه قاعدگی طول بکشد. شانس باردار شدن درست بعد از پریود بستگی به کوتاهی سیکل قاعدگی و مدت زمان آن دارد.

روزهای باروری ممکن است بین ۳ تا ۵ روز در طول چرخه قاعدگی طول بکشد. شانس باردار شدن درست بعد از پریود بستگی به کوتاهی سیکل قاعدگی و مدت زمان آن دارد. 

اگر چرخه قاعدگی شما کوتاه و مثلا ۲۲ روزه باشد، ممکن است تنها چند روز پس از پریود تخمک‌گذاری کنید. طولانی‌ترین مدتی که اسپرم می‌تواند در مخاط بارور دهانه رحم زنده بماند بین ۵ تا ۷ روز است بنابراین ممکن است زنانی که کمی زودتر از حد معمول تخمک‌گذاری می‌کنند باردار شوند.

اگر سیکل نامنظم داشته باشید، ممکن است بلافاصله پس از پریود باردار شوید.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص زنان و زایمان

چند روز بعد از پریود اقدام به بارداری کنم؟

آیا داشتن رابطه جنسی در دوران قاعدگی بی خطر است؟

رابطه جنسی محافظت نشده در طول قاعدگی بی‌خطر نیست. داشتن رابطه جنسی محافظت نشده، اعم از دهانی، مقعدی یا واژینال، همیشه به دلیل تماس پوست به پوست دستگاه تناسلی و وجود خون منجر به افزایش خطر عفونت می‌شود. در حالی که داشتن رابطه جنسی در طول قاعدگی بی‌خطر است، اما به دلیل ترشحات واژن خطر عفونت وجود دارد. عفونت قارچی، شایع‌ترین عفونتی است که در طول رابطه جنسی در پریود ایجاد می‌شود.

چند روز بعد از پریود اقدام به بارداری کنم؟

آیا بارداری در پریود ممکن است؟

اگر چه احتمال آن کم است، اما اگر رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشید، می‌توانید باردار شوید. اگر نمی‌خواهید به شکل ناخواسته باردار شوید، باید همیشه در حین رابطه جنسی از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده کنید. اجرای اقدامات پیشگیری از بارداری مانند استفاده از کاندوم، می‌تواند احتمال ابتلا به عفونت و باردار شدن از طریق رابطه جنسی در طول قاعدگی را کاهش دهد.

چند روز بعد از پریود اقدام به بارداری کنم؟

علائم و نشانه های اولیه بارداری چیست؟

بسیاری از علائم و نشانه‌های بارداری از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در ادامه با علائم و نشانه‌های رایج بارداری آشنا می‌شوید:

  • خونریزی خفیف یا لکه‌بینی بر روی لباس زیر یکی از علائم اولیه بارداری است.
  • خستگی، یک علامت مهم در علائم اولیه بارداری است. در اوایل بارداری، سطح هورمون پروژسترون افزایش می‌یابد که باعث می‌شود شخص احساس خواب‌آلودگی یا خستگی داشته باشد.
  • ممکن است بیشتر از حد معمول ادرار کنید. مقدار خون در بدن در دوران بارداری افزایش می‌یابد و باعث می‌شود کلیه‌ها مایع اضافی را که به مثانه ختم می‌شود پردازش کنند که منجر به تکرر ادرار می‌شود. 
  • تغییر در رنگ فرج و واژن نشانه دیگری است که به این دلیل اتفاق می‌افتد که خون بیشتری در این ناحیه ایجاد می‌شود.
  • تغییرات سینه و نوک پستان از علائم اولیه بارداری است. تغییرات هورمونی ممکن است سینه‌ها را حساس و دردناک کند. با پیشرفت بارداری ممکن است نوک سینه‌ها بزرگ‌تر و تیره‌تر شوند. زنان همچنین ممکن است متوجه برآمدگی‌های کوچک و یا نواحی سفید مانند جوش در ناحیه دور نوک سینه شوند که ممکن است نشانه اولیه بارداری باشد.
  • داشتن هوس غذایی تصادفی، یکی از شایع‌ترین علائم و نشانه‌های اولیه بارداری است. 
  • عقب افتادن سیکل قاعدگی، شایع‌ترین علامت اوایل بارداری به شمار می‌رود. 

بیشتر بخوانید: ترشحات بارداری: چه زمانی طبیعی است و رنگ های مختلف به چه معناست؟

چند روز بعد از پریود اقدام به بارداری کنم؟

کی می توانید تست بارداری بدهید؟

می‌توانید به محض اینکه پریود نشدید یا اگر پریودتان تاخیر دارد، آزمایش بارداری بدهید.

در صورت عدم قاعدگی یا اگر فکر می‌کنید باردارید، توصیه می‌شود در اسرع وقت آزمایش بارداری انجام دهید. دانستن زودهنگام بارداری به شما کمک می‌کند تا بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید و مراقبت‌های لازم را انجام بدهید.

تست های بارداری خانگی چقدر دقیق هستند؟

تست‌های بارداری خانگی زمانی کاملا دقیق و قابل اعتماد هستند که به درستی از آن‌ها استفاده کنید. تولیدکنندگان این آزمایش‌ها ادعا می‌کنند که کیت‌های تست خانگی بین 97 تا 99 درصد دقیق هستند. 

به این دلیل که این آزمایش‌ها با تشخیص وجود هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی (HCG) در ادرار کار می‌کنند، ممکن است دقت آن‌ها در اوایل بارداری یا زمانی که به تازگی پریود شده‌اید کمتر باشد. اگر تست بارداری شما منفی شده، اما احساس می‌کنید که ممکن است باردار باشید، یک هفته بعد از تاریخ پریود شدنتان، آزمایش را تکرار کنید.

اگر در مورد نتیجه آزمایش بارداری خود مطمئن نیستید، به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: تأثیر تغییر فصل بر هورمون های زنان و روش های مقابله با آن

چند روز بعد از پریود اقدام به بارداری کنم؟

خلاصه

در این مقاله متوجه شدید که پاسخ برای پرسش چند روز بعد از پریود اقدام به بارداری کنیم، چیست و چه زمان‌هایی احتمال بارداری بیشتر است. در صورتی که قاعدگی منظم 28 روزه دارید، 14 روز قبل از پریود بعدی تخمک‌گذاری می‌کنید که احتمال باردار شدن در آن بیشتر است. 

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید. 

 
منبع: medicinenet

منبع خبر "نی نی بان" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.