افزایش علاقه مندان به یادگیری زبان فارسی در بزرگترین شهر پاکستان

صدا و سیما شنبه 21 مهر 1403 - 16:57

افزایش علاقه مندان به یادگیری زبان فارسی در بزرگترین شهر پاکستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر «کراچی» مرکز ایالت سند پاکستان اعلام کرد: در پی تلاش‌های این نمایندگی برای گسترش فرهنگ، ادب و زبان فارسی در کشور دوست و همسایه پاکستان، دانشکده (IBA) شهر کراچی از راه اندازی بخش «زبان فارسی» در این مرکز آموزشی خبر داد.
«خانم دکتر سحر علی شاه» مدیر زبان‌های خارجی این دانشکده در دیدار با «سعید طالبی نیا» وابسته فرهنگی ایران در کراچی با تایید این خبر خواستار افزایش همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های نمایندگی فرهنگی کشورمان برای ارتقای سطح آموزش زبان فارسی در دانشکده (IBA) شد.
طالبی نیا مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی با ابراز خشنودی از راه اندازی گروه زبان فارسی در دانشکده IBA گفت: زبان فارسی ریشه در تار و پود ملت پاکستان دارد و هیچ قدرتی نمی‌تواند این حقیقت را انکار کند. وی افزود: در یک ساله اخیر با تلاش خانه فرهنگ ایران علاقه مندی به یادگیری زبان فارسی در شهر کراچی افزایش یافته و در مراکز مختلف آموزشی، اقتصادی و دینی، آموزش این زبان شیرین به یک هنجار امیدبخش تبدیل شده است.
در ادامه خانم «دکتر سحر علی شاه» نیز ضمن تشکر از حمایت‌های خانه فرهنگ ایران و تأکید بر اهمیت ترویج زبان فارسی گفت: زبان فارسی در واقع زبان ملی و قدیمی پاکستان است و ما برای احیای آن تلاش خواهیم کرد.
مسئول خانه فرهنگ ایران در پاکستان خاطر نشان کرد: برگزاری اردوی دانش افزایی در ایران برای دانشجویان برگزیده این دانشکده، تأمین استاد فارسی در صورت نیاز دانشکده و برگزاری جشن‌ها و همایش‌های مشترک درباره زبان فارسی و آداب و رسوم ایران زمین در دانشکده IBA از جمله اقداماتی است که خانه فرهنگ ایران در راستای ترویج زبان فارسی می‌تواند آن را انجام دهد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.