«کلی اورتبرگ»، رئیس و مدیرعامل بوئینگ، در پیامی به کارمندان خود اعلام کرد که این شرکت در حال کاهش 10 درصدی تعداد کل نیروی انسانی خود است. این بدان معناست که این شرکت هواپیمایی در ماههای آینده تقریباً 17,000 شغل را کاهش میدهد. اورتبرگ که در ماه آگوست سکان هدایت این شرکت را به دست گرفت، توضیح داد که بوئینگ باید «تغییرات ساختاری» ایجاد کند تا مطمئن شود که میتواند در رقابت بماند و در درازمدت برای مشتریان خدمات ارائه دهد.
به گزارش سایت رسمی Boeing، اورتبرگ اخراجهای آتی را در بحبوحه اعتصاب کارخانههای ماشینآلات خود اعلام کرد که تولید برخی هواپیماها، ازجمله 737 مکس را برعهده دارند. حدود 33,000 نیروی کار در این اعتصاب شرکت دارند. این اعتصاب و در پی آن کاهش تولید هواپیماهای بوئینگ، از نظر مالی تأثیر زیادی بر وضعیت اقتصادی این شرکت داشته است، زیرا Boeing نیمی از هزینه ساخت هواپیما را پس از تحویل سفارش مشتری دریافت میکند.
علاوهبر اخراجها، اورتبرگ اعلام کرد که بوئینگ توسعه هواپیماهای 777X خود را بهدلیل چالشهایی که در توسعه با آن مواجه است و همچنین اعتصابها، به تعویق خواهد انداخت. ظاهراً این شرکت اکنون قصد دارد هواپیماهای 777X را بهجای سال 2025، در سال 2026 تحویل دهد.
بوئینگ در سال 2024 مجبور شد تعدادی هواپیمای 737 مکس 9 را پس از منفجرشدن درب آنها در اواسط پرواز در خطوط هوایی آلاسکا، زمینگیر کند. درحالیکه هیچ آسیبی گزارش نشده است، این مدل هواپیمای بوئینگ تنها از نوامبر سال گذشته در خدمت بوده است. بنابراین هواپیماهای 737 مکس 9 قدیمی نبودند.
در ماه ژوئیه، این شرکت پذیرفت که به توطئه در کلاهبرداری از دولت ایالات متحده پس از دو تصادف مرگبار در سالهای 2018 و 2019 که منجر به کشتهشدن 346 نفر شد، اعتراف کند. بوئینگ همچنین صدها میلیون دلار ضرر را در نتیجه بازگشت دیرهنگام فضاپیمای استارلاینر از ایستگاه فضایی بینالمللی متحمل شد. اولین پرواز استارلاینر بوئینگ قرار بود تنها چند روز طول بکشد اما مشکلات سختافزاری مانع از پایبندی آن به جدول زمانی اولیه شد. در پایان، استارلاینر ماهها بعد بدون فضانوردانی که در ابتدا به ایستگاه فضایی پرواز کرده بود، به زمین بازگشت. خدمه آن اکنون با کپسول SpaceX Dragon در فوریه سال آینده به زمین بازخواهند گشت.