برترین برند‌های جهان در سال ۲۰۲۴

فرارو یکشنبه 22 مهر 1403 - 20:46
این دوازدهمین سالی است که اپل رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

اینتربرند (Interbrand) بیست‌وپنجمین نسخه رده‌بندی برترین برند‌های سال را برای سال ۲۰۲۴ منتشر کرد. اینتربرند از سال ۲۰۰۰، هرساله ۱۰۰ برند برتر جهانی را معرفی می‌کند.

به گزارش دیجیاتو، در رده‌بندی جدید اینتربرند، اپل همچنان در صدر لیست قرار دارد. این دوازدهمین سالی است که غول کوپرتینو رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

اپل مانند سال ۲۰۲۳ و یک دهه گذشته، برند برتر شناخته شد.

«گرگ سیلورمن»، مدیر Brand Economics اینتربرند، درباره جایگاه اول اپل در سال ۲۰۲۴ می‌گوید:

«درحالی‌که دیگران به هوش مصنوعی هجوم آوردند، اپل مسیر سنجیده‌تری در پیش گرفت تا مطمئن شوند عرضه هوش مصنوعی با ارزش‌هایش مطابقت دارند. این حرکت آهسته اعتماد بلندمدت را بر درآمد‌های کوتاه‌مدت مقدم کرده است. قیمت سهام اپل از ابتدای سال جاری میلادی ۲۰ درصد افزایش یافته و ما پیش‌بینی می‌کنیم ارزش برند اپل در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۵ افزایش یابد.»

برترین برند‌های جهان در سال ۲۰۲۴ مشخص شدند؛ اپل همچنان در جایگاه اول

سیر رشد ارزش برند اپل در ۲۴ سال گذشته

برترین برند‌های ۲۰۲۴ به انتخاب اینتربرند

در لیست پایین می‌توانید ۱۰ برند برتر ۲۰۲۴ را مشاهده کنید:

برترین برند‌های جهان در سال ۲۰۲۴ مشخص شدند؛ اپل همچنان در جایگاه اول

۵ برند برتر لیست امسال دقیقاً در جایگاهی ایستاده‌اند که در رده‌بندی سال ۲۰۲۳ بودند. با این تفاوت که ارزش برند اپل ۳ درصد کاهش یافته؛ بااین‌حال ارزش برند‌های مایکروسافت، آمازون، گوگل و سامسونگ در سال ۲۰۲۴ رشد کرده‌اند. این ۴ شرکت در سال گذشته تمرکز ویژه‌ای روی توسعه و معرفی ابزار‌های مختلف هوش مصنوعی داشته‌اند که مطمئناً بر ارزش برند آنها تأثیر گذاشته است.

مایکروسافت که مانند سال گذشته در جایگاه دوم قرار دارد، مدتی قبل از نسخه جدید کوپایلت خود رونمایی کرد؛ قابلیت‌های صوتی و تصویری پیشرفته این چت‌بات آن را به یکی از رقبای جدی عرصه هوش مصنوعی تبدیل می‌کند. همچنین میان ۵ برند برتر، گوگل با ۱۲ درصد رشد، بیشترین پیشرفت را در افزایش ارزش برند داشته است.

نکته قابل‌توجه دیگر لیست ۱۰ برند برتر مربوط به کوکاکولاست؛ این برند سال گذشته در رتبه هشتم قرار داشت، اما امسال توانست رتبه هفتم را از مرسدس بنز بگیرد. علاوه‌براین، سال گذشته برند نایکی در رتبه نهم قرار داشت، اما اکنون به رتبه چهاردهم سقوط کرده. از سوی دیگر، مک‌دونالد راهش را میان ۱۰ برند برتر باز کرده است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.