افت پورشه

دنیای اقتصاد دوشنبه 23 مهر 1403 - 00:04
ایسنا: پورشه شرکت خودروسازی آلمانی، ۲۹درصد افت فروش ۹ماهه در چین را ثبت کرد و در گزارش نتایج ضعیف‌تر در این کشور به مرسدس بنز و بی‌ام‌‌و پیوست.

رکود در چین، بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، بر نتیجه کلی پورشه تاثیر گذاشت و فروش جهانی با ۷درصد کاهش، به ۲۲۶هزار و ۲۶دستگاه در ژانویه تا سپتامبر رسید. مصرف‌کنندگان چینی تمایلی به هزینه کردن برای کالاهای لوکس ندارند زیرا رشد اقتصادی به خاطر بحران املاک در این کشور متزلزل است.

طبق گزارش رویترز، در میان مدل‌های پورشه، خودروی اسپرت پانامرا و سدان الکتریکی باتری‌دار تایکان، به‌ترتیب ۲۰ و ۵۰درصد، به‌ویژه در چین، بیشترین افت را داشتند. دتلف فون پلاتن، عضو هیات‌مدیره پورشه، اظهار کرد که سال ۲۰۲۴ سالی چالش‌برانگیز برای ماست که در برخی موارد دسترسی به محصول محدود است.

 

 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.