عباس خطیبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت :راه آهن شمال به جنوب در رشت به آستارا به طول ۱۶۲ کیلومتر تملک اراضی دارد که تاکنون اراضی ۲۰ کیلومتر تملک شده است و تلاش میکنیم ۲۰ کیلومتر دیگر را تا پایان سال به تملک راه آهن در آوریم.
وی با بیان اینکه موافقتنامههای این طرح در سال ۱۳۹۸ به امضا رسید افزود: برای اجرای طرح راه آهن رشت به آستارا، تنها بخش باقی مانده از کریدور ریلی شمال به جنوب، ۵ سال پیش بینی شده بود که عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۴۰۲ آغاز شد.
خطیبی افزود:امیدوارم با تملک اراضی و تامین منابع این خط ریلی مهم در زمان مقرر به پایان برسد.
خطيبي در ادامه گفت:با تکمیل قطعه راه آهن چابهار به خاش نيز گام بلندی برای تکمیل کریدور شرق برداشته خواهد شد.
وي افزود : راه آهن چابهار به زاهدان قسمت اول و مهمترین بخش کریدور شرق است که با توجه به دسترسی بندر چابهار به اقیانوس و ظرفیت ۹ میلیون تنی این بندر از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی با اشاره به طول ۶۲۸ کیلومتری کریدور شرق افزود: این طرح تاکنون ۷۲ درصد پیشرفت داشته است.
خطیبی در ادامه گفت :کریدور شرق در سال ۱۴۰۱ در محور زاهدان به خاش ۱۵۴ کیلومتر افتتاح شد و قرار است مسیر چابهار به خاش هم تا سال آینده به پایان برسد که گام بلندی در جهت تکمیل کریدور شرق چابهار به سرخس است.