عدالت آموزشی در سطح سنندج حاکم شود

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 25 مهر 1403 - 10:09
فرماندار سنندج بر برقراری عدالت آموزشی در سطح شهرستان سنندج تاکید کرد.

حسن عسکری، امروز چهارشنبه(۲۵ مهر) در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سنندج اظهار کرد: حساسیت برای بحث آموزش و تامین فضای آموزشی در مناطق حاشیه‌ای، روستایی و محروم شهرستان باید همانند حساسیت در مرکز شهر سنندج باشد.

وی با تبریک کسب رتبه اول آموزش و پرورش ناحیه ۲ و رتبه سوم ناحیه یک سنندج در ارتقای معدل امتحانات نهایی در استان، کسب این عناوین را ناشی از تلاش جدی مجموعه آموزش و پرورش دانست و افزود: این وضعیت نشان می دهد که از نظر کیفی هم وضعیت آموزش رشد پیدا کرده و باید یک برنامه ارتقا برای سال آینده از الان برنامه ریزی شود.

عسکری همچنین بر نظارت بر مدارس به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد و خواستار برگزاری جلسات آموزش و پرورش با حضور دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط به ویژه بهزیستی شد.

فرماندار سنندج بر پیش‌بینی سوخت جایگزین قطعی احتمالی گاز در مدارس در شرایط بحرانی تاکید کرد و افزود: برای این موضوع یک طرح آماده شود به طور مثال مدارسی که جمعیت تنها زیاد است موتورخانه های آنان دوگانه‌سوز شوند.

کنعانی مدیر آموزش و پرورش نایح یک سنندج نیز در این جلسه اعلام کرد: ناحیه ۲ سنندج در کسب میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم سال تحصیلی گذشته با رشد قابل توجهی در قیاس با مدت مشابه سال قبل آن رتبه اول استان را کسب کرده و ناحیه یک سنندج به رتبه سوم دست یافته است.

وی افزود: چند پروژه ساخت و نوسازی مدارس در شهر و روستاهای شهرستان تحویل شده و چند مورد نیز تا پایان ماه جاری افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر ناحیه دو سنندج نیز گفت: فرماندار سنندج در تجهیز خوابگاه دخترانه کوثر که به ۳ میلیارد تومان نیاز داشت، کمک کرد و در حال حاضر نیز برای بهره‌برداری و اسکان دانش‌آموزان نیازمند به دو میلیارد تومان دیگر نیاز دارد که می‌طلبد خیرین له این موضوع ورود کنند.

مفیدی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی خاصتا نیروهای خدماتی، این نیروها در طول هفته در مدارس دولتی نیز به مدت سه روز حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.