محمد هاشمی رفسنجانی: ایران می‌تواند شاهراه نفتی جهان را ببندد

فرارو چهارشنبه 25 مهر 1403 - 11:56

یک فعال سیاسی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از جایگاهی ویژه در منطقه برخوردار بوده و قدرت‌های جهانی نیز به خوبی نسبت به اقتدار جمهوری اسلامی ایران واقف هستند. 

به گزارش ایسنا، محمد هاشمی با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه، بیان کرد: منطقه خاورمیانه یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین مناطقی است که در سطح جهان وجود دارد. در وهله اول به خاطر اینکه منابع عظیم نفت عمدتا در این منطقه هستند. کشورهای دیگر نیز نفت دارند، اما منابع عظیم نفت و گازی که در این منطقه وجود دارد، قابل مقایسه با هیچ منطقه دیگری نیست. نفت و گاز برای همه کشورهای جهان در عرصه صنعتی، کشاورزی و خدماتی یک ضرورت است. 

وی در ادامه اظهار کرد: در وهله دوم منطقه خاورمیانه به عنوان یک شاهراه جهانی به شمار می‌رود. اگر حادثه‌ای در این منطقه رخ دهد، عبور و مرور در سطح جهانی تحت‌تاثیر قرار خواهد گرفت و ارسال محموله‌های انرژی و کالا نیز مختل خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران نیز جایگاهی ویژه در این منطقه دارد. جمعیتی که در ایران است نسبت به سایر کشورهای منطقه بیشتر بوده و وسعت سرزمین ایران نسبت به کشورهای دیگر منطقه بیشتر است. همه این‌ها در جغرافیای سیاسی اثر گذار بوده و می‌تواند به قدرت تبدیل شود. 

این فعال سیاسی در ادامه تصریح کرد: این ویژگی‌ها سبب شده جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه از برتری برخوردار شده و دارای اقتدار است. اگر جمهوری اسلامی ایران تصمیم بگیرد که شاهراه نفتی را ببندد می‌تواند به راحتی این کار را انجام دهد. بنابراین از این جهت ایران نقش ویژه‌ای در این منطقه دارد. جهان امروز قدرت ایران را شناخته است. اینگونه نیست که شناخت نداشته باشد. به همین دلیل هم مکررا می‌شنویم که دولتمردان آمریکایی گفتند که ما نمی‌خواهیم جنگ فراگیری در این منطقه اتفاق بیافتد. 

وی در ادامه تاکید کرد: آن‌ها جمهوری اسلامی ایران را شناخته و می‌دانند که قدرت ایران چقدر است. در عمل نیز عملیات وعده صادق ۲ نشان داد که قدرت ایران چگونه است. اقتدار جمهوری اسلامی ایران واقعیت انکار ناپذیر امروز منطقه است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.