کوثری:ظریف باید از دولت برود /مجلس به حضور ظریف در دولت حساسیت بالایی دارد

خبرآنلاین چهارشنبه 25 مهر 1403 - 12:18
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس درباره اجرای قانون مشاغل حساس و تاکید نمایندگان بر برکناری ظریف از دولت گفت:دعوا بر سر اجرای قانون است و هر دولتی باشد باید قانون را درست اجرا کند. حالا قانون می‌گوید که ظریف باید برود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسماعیل کوثری، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا تا این حد نمایندگان مجلس تاکید دارند که «محمدجواد ظریف»، معاون راهبردی رییس‌جمهور باید دولت را ترک کند، گفت: همه باید مطابق با قانون عمل کنند و به‌همین دلیل مجلس به حضور ظریف در دولت حساسیت بالایی دارد. توجه داشته باشید که مجلس دو وظیفه اصلی دارد. یکی به حوزه قانون‌گذاری دقیق باز می‌گردد و دیگری نظارت برحسن اجرای قانون است. 

وی در گفتگو با چند ثانیه افزود: طبق قانون افرادی که نزدیکان درجه یک شان تابعیت کشورهای دیگر را دارند نمی‌توانند مسوولیتی داشته باشند، بر این اساس است که نمایندگان تاکید دارند رییس‌جمهوری باید طبق قانون عمل کند. این قانون در جایگاه خودش تصویب شده است و همواره باید عین همان عمل شود. 

کوثری ادامه داد: چون حالا خلاف آن عمل شده، به‌همین دلیل نمایندگان حساسیت دارند و نظرشان اصلا مساعد نیست و حتی مخالف این موضوع هستند. بحث این نیست که بتوانند با مذاکره موضوع را حل کنند، بحث برسر اجرای قانون است. توجه داشته باشید که قانون را نمی‌توان با مذاکره اجرایی نکرد. نمی‌توان اینگونه گفت که چند نفر بنشینند و گفت‌وگو کنند و به‌نتیجه‌ای برسند. اگر بخواهند باید راه قانونی خودش را طی کند ولی فعلا قانون اینچنین است.

وی تصریح کرد: زمانی که ظریف، وزیر امورخارجه بود ما موضوع را مطرح کردیم و در آن زمان هنوز این قانون به‌تصویب نرسیده بود و به‌همین دلیل توانست به فعالیت خود به‌ عنوان وزیر ادامه دهد.   به این موضوع هم باید اشاره کنم، هنگامی که او قبل از رای اعتماد دولت را ترک کرد در واقع به آن کار قانونی عمل کرد که پیشتر به‌ آن اشاره کردیم. بازگشتش به پاستور اما باعث شد نمایندگان به این مورد حساس شوند و تاکید کنند که قانون باید اجرا شود.

کوثری خاطرنشان کرد: هر دولتی که می‌خواهد باشد تفاوتی ندارد. نمایندگان هم مسوولیت نظارت بر قانون را دارند و این دعوا نیست. دعوا بر سر اجرای قانون است و هر دولتی باشد باید قانون را درست اجرا کند. حالا قانون می‌گوید که ظریف باید برود.

۲۷۲۱۱

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.