عکس | پژو ۱۰۰۷، طراحی عجیب یک ماشین فرانسوی

شمال نیوز چهارشنبه 25 مهر 1403 - 12:23
پژو ۱۰۰۷ یکی از ماشین‌های شکست‌خورده کمپانی بزرگ فرانسوی است که با طراحی عجیب خود نتوانست نظر خریداران را جلب کند.
عکس | پژو ۱۰۰۷، طراحی عجیب یک ماشین فرانسوی

به گزارش شمال نیوز، ورود یا خروج از خودرو در فضاهای تنگ می‌تواند دشوار باشد اما با استفاده از درهای کشویی این کار بسیار آسان‌تر می‌شود. به همین دلیل، در مینی‌ون‌ها از این نوع در استفاده می‌شود. پژو با ۱۰۰۷ نیز قصد داشت از مزیت درهای کشویی برای برتری نسبت به رقبای جمع‌وجور خود استفاده کند.

 

عکس | پژو ۱۰۰۷، طراحی عجیب یک ماشین فرانسوی

 

درهای کشویی برقی پژو ۱۰۰۷ در هردو طرف باعث می‌شدند سرنشینان جلو و عقب به‌راحتی به خودرو وارد یا از آن خارج شوند. نقطه‌ضعف این درها اما وزنی بود که به خودرو اضافه کردند و درنتیجه، ۱۰۰۷ با وزنی نزدیک به ۱۳۰۰ کیلوگرم، خودروی سنگینی بود.

 

به نقل از پدال، قوی‌ترین پیشرانهٔ این خودرو نیز موتور ۱.۶ لیتری TU5 با تنها ۱۱۰ اسب بخار قدرت بود و درنتیجه، هاچ‌بک در کشویی پژو به خودروی بسیار کندی تبدیل شد. به همین دلیل، ۱۰۰۷ با فروش ضعیف، ضرر بزرگی روی دست پژو گذاشت.


منبع خبر "شمال نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.