نه روشنفکران، نه روحانیت، نه اپوزیسیون و نه قدرت سیاسی کشور درکی از مقوله فرهنگ ندارند

الف چهارشنبه 25 مهر 1403 - 13:58
بیژن عبدالکریمی گفت: من هم روشنفکران، هم روحانیت، هم اپوزیسیون و هم قدرت سیاسی کشورم را متهم میکنم که درکی از مقوله فرهنگ ندارند.

به گزارش اعتماد،‌ بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: در طی این 40سال همه نیروها و گفتمان‌ها از قطار انقلا ب پیاده شده و همه روسای جمهور پیشین با انگ مواجه شدند؛ این منطق باید دگرگون شود.
حفظ امنیت ملی، گرانیگاه اصلی بحث است. همه نیروها باید مساله امنیت ملی را بالاتر از تمام مسائل، مطالبات، تعارضات و تضادها بدانند. البته مطالبات مردم و اعتراضات آنها به حق است.
اگر روشنفکران ما بتوانند اقتضائات و پیامدهای مسائل امنیتی و ژئوپلیتیکی ایران را درک کنند، نوعی گفتمان وفاق با حاکمیت شکل میگیرد.
در ایران با ساختارهای تخصصی حزبی و سازماندهی اجتماعی سر و کار نداریم که سالها بر روی ایده‌ها و گفتمان‌ها کار کرده باشند. اما نهایتا به طور تاکتیکی و به عنوان یک امر دم دستی موضوع وفاق در دستور کار قرار گرفت.
اینکه فردی مانند دکتر پزشکیان رییس جمهور شد و گفتمان خود را وفاق ملی اعلام کرد، نشان دهنده ارسال سیگنال از سوی حاکمیت است. 
من به عنوان منتقد نظام سیاسی و منتقد گفتمان انقلاب در زمانی که تمامیت ارضی ایران در خطر است در کنار قدرت مرکزی کشور میایستم .
من هم روشنفکران، هم روحانیت، هم اپوزیسیون و هم قدرت سیاسی کشورم را متهم میکنم که درکی از مقوله فرهنگ ندارند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.