تاسف آیت الله جنتی از سکوت غرب در برابر اسرائیل

افکار نیوز چهارشنبه 25 مهر 1403 - 14:09
دبیر شورای نگهبان گفت: سکوت برخی از دولت‌های غربی و مجامع بین‌المللی در خصوص جنایت‌هایی که این رژیم متوحش انجام می‌دهد، تأسف‌بار است.

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳) این شورا با گرامیداشت سالروز وفات حضرت معصومه (س) که مصادف با روز دوشنبه بود، اظهار کرد: امیدوارم میزان آشنایی مردم ما و بخصوص جوانان، با ابعاد مختلف فردی و اجتماعی شخصیت این بانوی بزرگوار افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: برخورداری حضرت معصومه (س) از مقام رفیع شفاعت و جایگاه عظیم ایشان نزد ائمه گرامی و علمای بزرگ اسلام، نشان‌دهنده ارزش والای دختران و زنان مؤمن در نگاه دین مبین اسلام است و اثبات می‌کند تعالیم اسلام امکان رشد همه‌جانبه تمام اقشار جامعه را فراهم آورده است.

آیت‌الله جنتی افزود: آن حضرت از مصادیق والای ولایتمداری و نیز مجاهدت در مسیر تبیین مفهوم ولایت هستند. رسیدن ایشان به مقامات بسیار بالای علمی و معنوی نشان می‌دهد خداوند استعداد رسیدن به قله‌های کمال را در وجود همه انسان‌ها به ودیعه نهاده و تنها راه رسیدن به این کمال، مجاهدت در مسیر حق است.

وی همچنین عنوان کرد: زیارت حرم حضرت معصومه (س) یک فرصت مغتنم عظیم معنوی است که شکرگذاری این نعمت، زیارت با معرفت است.

دبیر شورای نگهبان در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به قضایای اخیر لبنان و فلسطین و جنایت‌هایی که رژیم‌صهیونیستی انجام می‌دهد، گفت: سکوت برخی از دولت‌های غربی و مجامع بین‌المللی در خصوص جنایت‌هایی که این رژیم متوحش انجام می‌دهد، تأسف‌بار است. لازم است تمامی ملت‌ها و دولت‌های مسلمان در این شرایط سخت در کنار مردم لبنان و فلسطین باشند.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی باید بداند که با ترور رهبران و فرماندهان جبهه مقاومت، نمی‌تواند راه و رسم مبارزه با ظلم را از بین ببرد. عملیات اخیر حزب‌الله لبنان علیه تیپ گولانی نشان داد که حزب‌الله زنده است و قدرتمندانه در حال دفاع از انسانیت و مبارزه با ظلم و تجاوزگری است.

آیت‌الله جنتی در پایان صحبت‌هایش یاد و خاطره سردار شهید عباس نیلفروشان را که همراه با سیدحسن نصرالله به شهادت رسید، گرامی داشت و حضور مردم در مراسم‌های وداع و تشییع وی در ایران و عراق را نشانه همبستگی ملت‌های مسلمان و زنده بودن روحیه مقاومت و ایستادگی در میان این ملت‌ها دانست و عنوان کرد: بدون شک با اتحاد، همبستگی و مقاومت می‌توان نابودی رژیم صهیونیستی را رقم زد.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.