هریس: ترامپ به دنبال چاپلوسی و خوشحالی دیکتاتورهاست

فرارو چهارشنبه 25 مهر 1403 - 16:02
«ترامپ مرد بسیار ضعیفی است. این نشانه ضعف است که بخواهید دیکتاتور‌ها را شاد کنید و به دنبال چاپلوسی و خوشحالی آنها باشید. این نشانه ضعف است که شما ارتش و نیرو‌های آمریکایی را تحقیر کنید. این نشانه ضعف است که شما شجاعت دفاع از قانون اساسی ایالات متحده را نداشته باشید، این مرد ضعیف است و شایسته نیست».

«کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در مصاحبه‌ای، گفت که با اظهارات برخی که «دونالد ترامپ» را حامی فاشیسم می‌دانند، موافق است. 

به گزارش ایرنا، هریس با حضور در یک برنامه رادیویی محبوب سیاه‌پوستان، خواستار بررسی غرامت برده‌داری شد. وی همچنین در پاسخ به مجری برنامه که پرسید: آیا می‌توان گفت دونالد ترامپ حامی فاشیسم است یا خیر، جواب مثبت داد. 

معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده که به نوشته این شبکه خبری آمریکایی، در پی جلب نظر آرای سیاه‌پوستان است، همچنین رقیب جمهوری‌خواه خود را به دلیل ارسال تست‌های کووید-۱۹ در زمان همه‌گیری ویروس کرونا برای پوتین، در برهه‌ای که به گفته وی سیاه‌پوستان در حال مرگ بودند، مورد انتقاد قرار داد. 

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که تلاش داشت در اظهاراتش مانع کاهش حمایت رنگین‌پوستان از دموکرات‌ها در انتخابات پیش‌روی شود، روابط ترامپ را با پوتین در دوران ریاست جمهوری این رقیب جمهوری خواه، نزدیک توصیف کرد و این امر را به رفاه سیاه‌پوستان آمریکایی مرتبط دانست. 

وی سپس به جملات باب وودوارد روزنامه نگار شناخته شده آمریکایی در کتابش با عنوان «جنگ» رجوع کرد و اقدام ترامپ را در ارسال تست‌های کرونا به روسیه زیر سوال برد و گفت: «ترامپ کسی است که دیکتاتورها را تحسین می‌کند». 

این مقام آمریکایی در ادامه انتقاداتش افزود: آیا به یاد می‌آورید چه روزهایی بود؟ درحالیکه مردم در تقلا برای پیدا کردن تست کووید بودند، دونالد ترامپ مخفیانه آن‌ها را برای رئیس‌جمهوری روسیه ارسال کرد». 

هریس سپس ترامپ را «مرد بسیار ضعیفی» دانست و ادامه داد: «این نشانه ضعف است که بخواهید دیکتاتورها را شاد کنید و به دنبال چاپلوسی و خوشحالی آن‌ها باشید. این نشانه ضعف است که شما ارتش و نیروهای آمریکایی را تحقیر کنید. این نشانه ضعف است که شما شجاعت دفاع از قانون اساسی ایالات متحده را نداشته باشید، این مرد ضعیف است و شایسته نیست». 

وی در بخش دیگری از این مصاحبه اضافه کرد که با کسانی که می‌گویند ترامپ حامی فاشیسم است، موافق است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.