شرح گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور ایران و سلطان عمان

تابناک چهارشنبه 25 مهر 1403 - 18:11

گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان و سلطان عمان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایمنا، مسعود پزشکیان ظهر امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم مهر_ در پاسخ به تماس تلفنی «هیثم بن طارق» سلطان عمان در پاسخ به ابراز خشنودی وی نسبت به روابط حسنه و مستحکم دو کشور و ابراز تمایل برای گسترش و تعمیق این روابط، متقابلاً روابط صمیمی تهران-مسقط را موجب خرسندی خود دانست و بر عزم کشورمان برای تقویت بیش از پیش تعاملات بین دو کشور تاکید کرد.

وی ارتقا و تعمیق روابط با عمان را جزو اولویت‌های سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط با همسایگان برشمرد و افزود: تقویت روابط دوستانه و صمیمی میان کشورهای منطقه و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای ضامن رسیدن به یک نگاه و زبان مشترک برای حل مسائل منطقه ما به عنوان بستر توسعه جمعی کشورها و ارتقای رفاه، آرامش و آسایش ملت‌های ما است.

رئیس‌جمهور تقویت برادری میان کشورهای مسلمان منطقه را علاوه بر توصیه دینی و اعتقادی مبتنی بر سیره رسول گرامی اسلام (ص)، ضرورت مقطع مهم کنونی دانست و گفت: اگر ما کشورهای اسلامی با یکدیگر ید واحده باشیم، رژیم صهیونیستی جرئت نخواهد کرد اینگونه راحت جنایت کند و آمریکا و کشورهای غربی نیز از او حمایت کنند.

پزشکیان ضمن قدردانی از مواضع اصولی عمان در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، خواستار اعمال فشار بیشتر به حامیان رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن ماشین کشتار و جنایت این رژیم شد.

هیثم بن طارق، سلطان عمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با قدردانی و حمایت از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در برابر مسائل منطقه از جمله درباره غزه و لبنان و بر ضرورت پرهیز از اعمال استانداردهای دوگانه در برخورد کشورهای غربی با این مسئله تاکید کرد.

وی حمایت از حقوق مردم مظلوم غزه و لبنان را جزو اولویت‌ها و دغدغه‌های جدی کشورش برشمرد و تصریح کرد: عمان همواره تاکید کرده است که استمرار حمایت کشورهای غربی از جنایات اسرائیل، به‌هیچ‌وجه قابل قبول و توجیه نیست.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.