راننده ۱۹ ساله توانایی و مهارت کنترل کامیون را نداشت / مجوزجلوگیری از ورود کامیون به داخل شهر را نداریم

خبرآنلاین چهارشنبه 25 مهر 1403 - 19:28
تصادف هولناک کامیون در بلوار موذن کرج ۳کشته و چند مصدوم به جاگذاشت در خصوص این حادثه و اطلاع از آخرین وضعیت این حادثه با جانشین رئیس پلیس راهور استان صحبت کردیم.

به گزارش خبرآنلاین، ذبیح ترکاشوند ضمن بررسی حادثه تصادف کامیون  بلوار موذن صحبت کرد این گفت‌وگو را بخوانید


-جناب سرهنگ از آخرین وضعیت حادثه کامیون بلوار مؤذن چه خبر ؟ ظاهرا راننده کامیون جوان ۱۹ ساله‌ای بوده است؟

•اولا متاسفیم که این حادثه در اثر بی توجهی به قوانین و دستورات از سوی راننده رخ داده است، ایشان فاقد مهارت لازم و توانایی کافی برای کنترل وسیله‌ی نقلیه‌ مذکور بوده است.

-توصیه شما به جوانان برای رانندگی های پرخطر چیست؟

•قطعا توصیه ما این است که اولا برای حرکت دادن هر وسیله نقلیه می‌بایست مهارت، توانایی کافی و گواهینامه مجاز آن وسیله را در اختیار داشته باشند و از رانندگی های پر خطر پرهیز نمایند.

-موضوعی که برخی ها مطرح می‌کنند این است که چرا پلیس اجازه‌ی ورود کامیون ها را در شهر می‌دهد؟

•ما در شهر کرج مجوزی برای جلوگیری از ورود کامیون ها نداریم و آن‌ها مجاز هستند در شهر تردد کنند. در شهری مثل تهران، از ساعت ۱۱ تا ۵ صبح تردد برای کامیون ها آزاد است که به دلیل اختیارات قانونی آن شهر است. اگر قرار باشد برای تردد کامیون ها در شهر کرج ممنوعیتی ایجاد کنیم، این موضوع در اختیار پلیس نیست، بلکه می‌بایست در شورای ترافیک استان به بحث گذاشته شود و در صورتی که اعضای شورا به آن رای دادند، بر اساس تصمیماتی که انجام شده، ممنوعیت برای تردد ماشین های سنگین در داخل شهر اعمال خواهد شد. اما پلیس راهور در حال حاضر مجاز به ایجاد ممنوعیت برای کامیون ها نیست.

-در مورد کشته شدگان این حادثه توضیح می‌دهید. یک سری شایعاتی هست که می‌گویند ۳ دانش آموز و ...؟

•خیر. در این حادثه یک دانش آموز سال اول دبستان ابتدایی به همراه مادرش و یک خانم تقریبا ۵۰ ساله فوت شدند. اینکه گفته شده شده ۲ دانش آموز صحیح نیست.

46

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.