بازار بورس در آخرین روز کاری هفته، کاهشی ماند

تابناک چهارشنبه 25 مهر 1403 - 19:36

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شاخص بازار بورس در بیست و پنجمین روز از اولین ماه پاییز کاهش یافت. پس از افت ناشی از ریسک‌های غیراقتصادی که از ۴ تا ۱۶ مهر در این بازار ایجاد شده بود طی چهار روز کاری ‌پس از آن شاخص بورس صعودی شده بود اما در سه روز اخیر مجددا افت کرد.

روز چهارشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۳۵۱۷ واحد کاهش داشت و در عدد دو میلیون و ۶۵ هزار و ۷۴۴ واحد ایستاد. این در حالی است که در چهار روز کاری از ۱۷ تا ۲۲ مهرماه شاخص کل به ترتیب ۳۴۲۲، ۲۴۵۳، ۱۴هزار و ۱۱۰۵واحد افزایش داشت.

شاخص هم‌وزن نیز امروز ۳۷۷۸ واحد کاهش یافت و به رقم ۶۸۰ هزار و ۹۶۳ واحد رسید.

در پنجمین روز هفته تعداد سهام مثبت بورس ۷۶ عدد و سهام منفی ۲۵۹ عدد بود. به طور کلی بازار ۰.۱۷ درصد کاهش داشت.

روز چهارشنبه ۲۴۲ هزار فقره معامله به ارزش ۴۲۴۶ میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.

بازار بورس در آخرین روز کاری هفته، کاهشی ماند

نمودار بورس ـ چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳

وغدیر و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند اما کگل اثر منفی ایجاد کرد. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به ذوب، وبملت و وپارس اشاره کرد.

روز بیست و پنجم مهر ۱۴۰۳ شاخص فرابورس ایران هم ۷۰ واحد کاهش داشت و به ۲۱ هزار و ۶۰۰ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز فرابورس ۱۳۱ هزار فقره و ارزش آن ۷۶۳۸ میلیارد تومان بود.

وسپهر و کگهر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما حسینا اثر مثبت ایجاد کرد. کرمان، فزر و زماهان هم از نمادهای پرتراکنش بودند.

به نظر می‌رسد فراز و فرود تاثیرات سیستماتیک و متغیرهای سیاسی که از ابتدای هفته گذشته بر بازار سایه افکنده بود با شدت و ضعف هنوز وجود دارد. روز ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ایران در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی از جمله ترور اسماعیل هنیه در خاک کشور و به شهادت رساندن سردار مقاومت، سید حسن نصرالله و عباس نیلفروشان، تل‌آویو را هدف ۲۰۰ موشک بالستیک قرار داد و ضربات مهلکی به اسرائیل وارد کرد.

دامنه نوسان نمادهای سهام که از هفتم مهرماه به ۱ درصد کاهش یافته بود، روز ۲۱ مهرماه به ۳ درصد رسید. هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه خود مقرر کرد دامنه نوسان سهام در بورس و فرابورس از شنبه ۲۱ مهرماه به مثبت و منفی ۳ درصد برگردد.

از هفتم مهرماه ۱۴۰۳ و به دنبال افزایش تنش‌های بین‌المللی سازمان بورس دامنه نوسان را از ۳ درصد به مثبت و منفی ۱ درصد کاهش داده بود.

روز ۲۲ مهرماه رییس صندوق توسعه ملی از آمادگی این صندوق برای پرداخت مرحله آخر کمک به سازمان بورس به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.