قالیباف: هرگز براساس قومیت و مذهب جامعه را خط‌کشی نمی‌کنیم                

الف پنج شنبه 26 مهر 1403 - 10:16
رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: بر این باور هستیم که هرگز بر اساس قومیت و مذهب جامعه را خط‌کشی نکنیم، اگر کسی انجام داد ظلم به کشور و آرمان‌های امام خمینی و رهبری کرده است، چرا که ما به دنبال قوی کردن کشور هستیم و آنچه که باعث ضعف است، تفرقه است.

به گزارش تسنیم از مشهد، محمد باقر قالیباف در پانزدهمین اجلاسیه شهدای وحدت که صبح امروز در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، اظهار داشت: این توفیق نصیب من شد که در این اجلاسیه در خدمت شما خانواده شهدا و رزمندگان باشم و همرزمانم را زیارت کنم، در ابتدا تشکر می‌کنم از دست‌اندرکارانی که این اجلاس بسیار عظیم، با صفا و با هدف را هوشمندانه سال‌ها است برگزار می‌کنند.

وی افزود: به تعبیر رهبری معرفی شهدا کمتر از شهادت نیست، سردار پاکرو و سردار اشتری شهید زنده هستند، چهل سال با این دو بزرگوار آشنایی دارم از دفاع مقدس تا امروز، کسانی که این گونه برنامه‌ها را با ذکر و نام شهدا برگزار می‌کنند، شهید زنده هستند همانند شهدا که زنده هستند و ما جاماندگان هستیم و امیدوارم  چنین مجالسی که متعلق به شهداست ما را از خواب غفلت بیدار کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان دفاع مقدس و در عملیات کربلای 5 زمانی که دشمن بر ما سخت گرفته بود از خدا می‌خواستیم تنها این فرصت را به ما بدهد که شهدا را به عقب برگردانیم و آنجا دشمن با تمسخر می‌گفت کجاست امام خمینی که می‌گفت راه قدس از کربلا می‌گذرد، اما امروز دقیقا کلام امام و رهبری تحقق یافته است، در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای اسرائیل کودک‌کش، ایران دارد با اسرائیل می‌جنگد و امروز سخن امام تحقق یافته است که راه قدس از کربلا می‌گذرد.

قالیباف تصریح کرد: جلسات شهدا برای ما و همه مذاهب، اهل سنت و اهل شیعه دارای اهمیت است و سنت‌های الهی پا برجاست، سنت‌های الهی هرگز نه تبدیل و نه تحلیل می‌شوند، بلکه جزیی از باورمان هستند و باید ایمان داشته باشیم که شهدا زنده هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهدای انقلاب اسلامی، امام و رهبری، شهید شوشتری و شهید محمدزاده و شهید سلیمانی به ما یاد دادند که نه تنها ما باید از شیعیان یاد کنیم، بلکه با زبان و رفتارمان بگوییم شهید اهل سنت، امروز شهدای اهل سنت و تشیع یاد دادند که نه تنها اهل سنت برادر ماست، بلکه جان ما است در مبارزه با داعش برای ناموس اهل سنت و برای دفاع  از سنت حکم الهی جان دادیم، پس شما جان و برادر ما هستید. خدا نگذرد از کسانی که می‌خواهند تخم تفرقه بین شیعه و اهل تسنن بریزند، ما تا امروز پای انقلاب ایستادیم و رمز انقلاب پیروزی این موضوع است که بر این باور هستیم که هرگز براساس قومیت و مذهب جامعه را خط‌کشی نکنیم، اگر کسی انجام داد ظلم به کشور و آرمان‌های امام خمینی و رهبری کرده است، چرا که ما به دنبال قوی کردن کشور هستیم و آنچه که باعث ضعف است، تفرقه است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.