بقایی: مردم فلسطین، منطقه و جهان از خاطر نخواهند برد

مشرق نیوز پنج شنبه 26 مهر 1403 - 11:23
سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: مردم فلسطین، منطقه و جهان از خاطر نخواهند برد که آمریکا و آلمان به عنوان مهمترین توجیه‌گران جنایات اسرائیل، همزمان بزرگترین تأمین کنندگان سلاح‌های مرگبار به این رژیم هستند

به گزارش مشرق، اسماعیل بقایی هامانه روز پنجشنبه در پیامی که در حساب شخصی خود در فضای مجازی به اشتراک گذاشت، عنوان داشت: در سالروز حمله هوایی رژیم‌ صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه که منجر به شهادت بیش از ۵۰۰ بیمار شامل زنان و کودکان زخمی شد، به یکدیگر یادآوری می‌کنیم که قساوت و بی‌رحمی در صورتی که با خودشیفتگی ایدئولوژیک و مصونیت همراه شود، هیچ حد و مرزی ندارد.

وی افزود: مردم مظلوم غزه در شب ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ در آن بیمارستان پناه گرفته بودند که توسط جنگنده‌های رژیم صهیونی قتل عام شدند.

بقایی خاطرنشان کرد: این اولین مورد از جنایت جنگی توسط اسراییل در غزه در روزهای نخستین از شروع نسل‌کشی بود که با محکومیت یکصدای جامعه جهانی مواجه شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین تصریح کرد: افسوس که اطمینان رژیم اشغالگر از بی‌کیفرمانی تضمینی حاصل از حمایت همه جانبه آمریکا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی موجب تکرار آن جنایت و جنگ گسترده‌تر علیه فلسطینی‌ها در سراسر سرزمین مادری شان شده است.

وی در ادامه بیان داشت: مردم فلسطین، منطقه و جهان از خاطر نخواهند برد که آمریکا و آلمان به عنوان مهمترین توجیه‌گران جنایات اسرائیل، همزمان بزرگترین تأمین کنندگان سلاح‌های مرگبار به این رژیم هستند. همدستی و شراکت در جنایت به اندازه ارتکاب جنایت، شنیع است.

شامگاه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ جنگنده‌های رژیم اشغالگر صهیونیست بیمارستان المعمدانی غزه را بمباران کردند و بیماران، کادر درمانی و مردم بی پناهی که در محوطه آن پناه گرفته بودند را هدف قرار دادند؛ این جنایت ۵۰۰ شهید و صدها مجروح به دنبال داشت و نشان داد که بیمارستان‌ها جزو اصلی‌ترین اهداف نسل کشی رژیم صهیونیستی است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.