سنگ تمام برای سردار؛ اصفهان به احترام تمام‌قد ایستاد | بیت‌الغزل شعارها چه بود؟ | جوانان لباس رزم بر تن، پرچم خون‌خواهی در دست گرفتند

همشهری آنلاین پنج شنبه 26 مهر 1403 - 13:14
امروز یک روز تاریخی دیگر در تقویم سرزمین خون و شهادت، دیار سرداران شهید رقم خورد؛ امروز شهر اصفهان سرداری را تشییع کرد که از شش سالگی آرزوی نابودی اسرائیل را داشت.

به گزارش همشهری آنلاین، مراسم تشییع پیکر سردار سرلشکر پاسدار شهید عباس نیلفروشان مستشار ارشد نظامی سپاه در لبنان که به همراه سید حسن نصرالله در جنایات ۶ مهر ۱۴۰۳ صهیونیست‌ها در ضاحیه بیروت به شهادت رسیده بود، دقایقی پیش از میدان بزرگمهر اصفهان آغاز شد.

امروز یک روز تاریخی دیگر در تقویم سرزمین خون و شهادت، دیار سرداران شهید رقم خورد؛ اینجا همه آمده‌اند، خیابان‌های محل تشییع جای سوزن انداختن نیست، اصفهان به احترام او تمام‌قد ایستاده و چشم‌ها به‌دور دست خیره؛ آنجا که پیکر سردار آهسته می‌رود و جمعیت اشک می‌ریزد برای قهرمانی که آوازه محبوبیتش مرزهای جغرافیا را درنوردیده، برای قهرمانی که یادش جاودانه می‌ماند در تک‌تک لحظه‌هایمان؛ در امنیتی که نثارمان کرد.

او با صلابت بود و با صلابت رفت

اصفهان امروز میعادگاه سوگواران سیاه‌پوش قهرمان وطن بود و نصف جهان برای او بی‌قراری کرد، او باصلابت بود و باصلابت رفت.

حکایت امروز اصفهان دیدنی است، اینجا دلدادگان آمده‌اند برای وداع؛ آمده‌اند، بگویند امروز از همیشه تاریخ بیدارتریم.

صدای یا حسین گفتن‌ها بلند است؛ صدای الله‌اکبر گفتن‌ها و صدای یا عباس‌ها. دلم می‌لرزد، اشک امانم نمی‌دهد، شوری دیگر است در دل‌های همه، زیر لب می‌گویم سردار چه کردی با ما...

اینجا هر گوشه شهر نشانی از توست سردار، دل‌ها همه غم‌بار از نبودنت، چهره‌ها خیس از اشک‌های داغ رفتنت و تنها تصاویر دلنشین تو با آن چهره مهربان و لبخند شیرینت بر دست‌ها بلند است.

سنگ تمام برای سردار؛ اصفهان به احترام تمام‌قد ایستاد | بیت‌الغزل شعارها چه بود؟ | جوانان لباس رزم بر تن، پرچم خون‌خواهی در دست گرفتند

مرگ بر اسرائیل بیت‌الغزل شعارها

جمعیت یکپارچه شور و غوغاست، اینجا صدای مرگ بر اسرائیل همچنان بلند است و فریادهای «سردار سرفراز خوش آمدی به اصفهان» و «این گل پرپر ز کجا آمده؟ از سفر کرب‌وبلا آمده» به آسمان می‌رود.
کودکان و خردسالان در آغوش مادر، بر دوش پدر و بعضی در کالسکه‌ها صحنه‌هایی از خروش امروز است که حرف‌های زیادی را با خود برای گفتن به همراه دارد، کودکانی که تصاویر سردار را در دست دارند.

می‌رود تا همیشه بماند

فضا سراسر شور و عشق است، نوحه‌سراها نوحه می‌خوانند، مردم اشک می‌ریزند و سینه می‌زنند، جوانان شعار می‌دهند و سردار بر دستان اصفهانی‌ها تشییع می‌شود تا در کنار شهید خرازی آرام بگیرد.
قهرمان وطن، خوش آمدی تا بار دیگر این سرزمین تو را در آغوش بگیرد و این بار بلندتر از گذشته فریاد برآورد که تا همیشه تاریخ اسطوره اصفهان خواهی ماند.

این پایان کار نیست؛ اکنون شهادت به آرزوی بسیاری از نیلفروشان‌های شهر تبدیل‌شده است. بسیاری از این افراد در کودکی بارها داستان‌های واقعی رشادت‌های سرداران را از بزرگ‌ترها شنیده‌اند و آرزویشان رسیدن به جایگاه آنها است.

آرمان‌های سردار نیلفروشان ادامه دارد

امروز شهر اصفهان سرداری را تشییع کرد که از شش‌سالگی آرزوی نابودی اسرائیل را داشت.

اشک‌ها بر زمین می‌ریزد دل‌ها می‌لرزد و سردار نیلفروشان می‌رود تا در کنار هم‌رزمانش به خانه ابدی‌اش برود، اما اندیشه‌ای که سردار نیلفروشان در ذهن تک‌تک فرزندان استان اصفهان ایجاد کرده موجب شده از هم‌اکنون بسیاری از جوانان لباس رزم بر تن کنند و پرچم قرمز خون‌خواهی سردار را در دست بگیرند.

امروز از میدان بزرگمهر تا گلستان شهدا مملو از اصفهانی‌ها بود. مردم اصفهان عکس‌های سردار نیلفروشان را در دست گرفتند و همگی با هم یک فریاد را بلند کردند؛ مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و تأکید می‌کنند که آرمان‌های سردار نیلفروشان را ادامه می‌دهند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.