مهاجرانی: جزایر سه گانه پاره تن ایران بزرگ هستند

صدا و سیما پنج شنبه 26 مهر 1403 - 15:21

جزایر سه گانه پاره تن ایران بزرگ هستند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به بیانیه مشترک اخیر اتحادیه اروپا و شورای همکاری کشور‌های حاشیه خلیج فارس تاکید کرد: تمامیت ارضی ایران موضوعی نیست که بیگانگان جرأت گفتگو درباره آن را داشته باشند.

در ادامه این توییت آمده است: بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک پاره تن ایران بزرگ‌اند.

مهاجرانی تاکید کرد: اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در جایگاهی نیستند که در مورد سرزمین بزرگ ایران اظهار نظر کنند.

بر اساس این گزارش جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس و در نزدیکی تنگه هرمز قرار دارد که بر اساس اسناد تاریخی متقن از دوره هخامنشیان تحت حاکمیت ایران بوده‌اند و جزء جدایی ناپذیر از سرزمین ایران به شمار می‌روند.

به تازگی اتحادیه اروپا و شورای همکاری کشور‌های حاشیه خلیج فارس در بند پایانی بیانیه‌ای مشترک، ادعا‌های بی اساس گذشته را در مورد جزایر سه گانه ایرانی تکرار کردند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.