اولدترافورد به تاریخ می‌پیوندد؟ منچستریونایتد به دنبال ساخت خانه جدید

عصر ایران پنج شنبه 26 مهر 1403 - 15:46
آینده اولدترافورد نامشخص است. با تصمیم مالکان باشگاه برای ساخت یک استادیوم جدید، این سوال مطرح می‌شود که آیا این ورزشگاه تاریخی به طور کامل کنار گذاشته خواهد شد یا خیر؟

مراحل ساخت استادیوم جدید منچستریونایتد از تابستان آینده و با رقم ۲ میلیارد پوند در دستور کار مالک این باشگاه قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های انگلیس از آمادگی مالک منچستریونایتد برای ارائه برنامه‌های خود جهت ساخت استادیوم جدید شیاطین سرخ خبر دادند. سر جیم رتکلیف و شهردار منچستر می‌خواهند به جای بازسازی اولدترافورد، استادیوم جدیدی را در این شهر بسازند که در حال بررسی طرح‌های این پروژه بزرگ هستند.

به گفته این رسانه‌ها وضعیت کنونی اولدترافورد با انتقاد بسیاری مواجه شده چراکه از عمر این ورزشگاه قدیمی، ۱۱۴ سال می‌گذرد و به اذعان آنها این فضا شایسته منچستریونایتد نبوده و در شان شیاطین‌سرخ نیست. گفته می‌شود از سال ۲۰۰۶، زمانی که ۸ هزار صندلی به سکوهای این ورزشگاه اضافه شد، هیچ کار بازسازی دیگری تا کنون انجام نشده است.

اولدترافورد به تاریخ می‌پیوندد؟ منچستریونایتد به دنبال ساخت خانه جدید

آنها در نظر دارند مراحل احداث یک استادیوم جدید با گنجایش یک‌صد هزار نفر را از تابستان آینده آغاز کنند که برای آن رقم ۲ میلیارد پوند پیش‌بینی شده که برای رفتن هواداران به آن، خطوط حمل‌ونقل و فضاهای تجاری نیز در نظر گرفته شده است. این طرح در شرایطی بررسی می‌شود که ۵۰درصد هواداران منچستر خواهان ادامه بازی‌های این تیم در ورزشگاه قدیمی هستند.

طبق اعلام اولیه قرار است این طرح تا سال ۲۰۳۰ تکمیل شود اما گفته می‌شود این استادیوم از اوایل سال ۲۰۲۸ قابل بازگشایی است. استادیوم جدید در زمینی در مجاورت ورزشگاه فعلی شیاطین سرخ ساخته خواهد شد اما برنامه‌هایی وجود دارد که اولدترافورد به جای تخریب به مکانی برای استفاده از تمرینات یا فضایی در اختیار باشگاه باقی بماند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.