هشدار روسیه به اسرائیل: به تاسیسات هسته ای ایران حمله نکید چرا که پیامد چنین اقدامی فاجعه بار خواهد بود

عصر ایران پنج شنبه 26 مهر 1403 - 17:01
سرگئی ریابکوف به اسرائیل هشدار داد که به تاسیسات هسته ای ایران حمله نکند چرا که پیامد چنین اقدامی فاجعه بار خواهد بود.
معاون وزیر امور خارجه روسیه به اسرائیل درباره تعرض به تاسیسات هسته‌ای ایران هشدار داد.
 
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف به اسرائیل هشدار داد که به تاسیسات هسته ای ایران حمله نکند چرا که پیامد چنین اقدامی فاجعه بار خواهد بود.
 
برپایه این گزارش، وی گفت: ما بارها هشدار داده‌ و همچنان به (اسرائیل) هشدار و اخطار می‌ دهیم که حتی به صورت فرضی حمله به تأسیسات و زیرساخت‌ های هسته ‌ای (ایران) را مد نظر قرار ندهد.
 
وی افزود: این اقدام یک تحول فاجعه بار و رد کامل اصول موجود در حوزه امنیت هسته ای خواهد بود.
 
معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت که روسیه بدون توجه به تنش ها در خاورمیانه به طور مداوم با ایران در تماس است.
 
ریابکوف ادامه داد: این تماس ها به نوسانات سیاسی و میزان تنش در منطقه - که اکنون بسیار بالاست و باعث نگرانی شدید شده - وابسته نیستند.
 
این دیپلمات بلندپایه تاکید کرد که با توجه به شرایط کنونی نیاز به گفت وگو بیشتر است.
 
وی افزود: تبادل ارزیابی‌ها و رویکردها در مسیرهای مختلف وجود دارد. هدف تلاش‌ های ما، مانند هر شرایطی که خطر تشدید تنش وجود دارد، یافتن راه‌حلی است که این خطر را کاهش داده و در نهایت فرآیندهای مربوطه را به سمت یک راه‌ حل سیاسی سوق دهد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.