صدراعظم آلمان: به ارسال اسلحه به اسرائیل ادامه خواهیم داد

عصر ایران پنج شنبه 26 مهر 1403 - 17:51
«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان در حاشیه نشست سران اتحادیه اروپا با طرح این ادعا که هدف نهایی آلمان «راه حل ۲ دولتی» است اعلام کرد: «آلمان به ارسال اسلحه به اسرائیل ادامه خواهد داد .»
با وجود شکل گرفتن انتقادات جهانی علیه آلمان به‌علت حمایت این کشور از اقدامات رژیم صهیونیستی، صدراعظم آلمان با پافشاری روی حمایت خود از رژیم صهیونیستی گفت: «آلمان به ارسال اسلحه به اسرائیل ادامه خواهد داد.»
 
به گزارش ایسنا، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان در حاشیه نشست سران اتحادیه اروپا با طرح این ادعا که هدف نهایی آلمان «راه حل ۲ دولتی» است اعلام کرد: «آلمان به ارسال اسلحه به اسرائیل ادامه خواهد داد .»
 
طبق گزارش خبرگزاری «رویترز» در هشت هفته گذشته، برلین بیش از ۳۴ میلیون دلار به رژیم صهیونیستی اسلحه ارسال کرده است. به اذعان وزیر اقتصاد آلمان، این رقم ۲ برابر هفت ماه و نیم سال گذشته است.
 
اما پافشاری شولتس روی حمایت برلین از اقدامات رژیم صهیونیستی درحالی است که اخیرا  «آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان با حمایت خود از اقدامات رژیم صهیونیستی و حمله این رژیم به غیرنظامیان، انتقادات جهانی علیه آلمان ایجاد کرد.
 
وزیر امور خارجه آلمان در اظهاراتی در پارلمان این کشور به دفاع از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و همچنین حمایت کشورش از رژیم اشغالگر پرداخت.
 
این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که وزیر خارجه آلمان و وزیر اقتصاد این کشور که هر ۲ از حزب سبزها هستند، جلوی صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی را بابت نگرانی از نحوه استفاده از این تسلیحات گرفته‌اند.
 
به نوشته روزنامه گاردین، بر اساس گزارش رسانه‌های آلمان گفته می‌شود حزب سبزها اصرار دارند که حمل و نقل سلاح و قطعات یدکی تنها زمانی انجام شود که تل‌آویو تضمینی مبنی بر عدم استفاده از این سلاح‌ها برای ارتکاب اقدامات نسل‌کشی را امضا کند. بنا بر گزارش ها، آلمان از تل‌آویو درخواست کرده است که «بند نسل‌کشی» را به‌عنوان شرطی برای ادامه تحویل تسلیحات امضا کند.
 
«سویم داگدلن»  نماینده چپ گرای پارلمان آلمان نیز اخیرا اعلام کرده است که ارسال مجدد تسلیحات نظامی از سوی آلمان به سرزمین‌های اشغالی می‌تواند به مشارکت مستقیم آلمان در نقض قوانین‌ بین‌المللی در غزه منجر شد.
 
او تصریح کرد: «دولت آلمان همواره مدعی می‌شود که نمی‌داند تسلیحات آلمانی چگونه در غزه استفاده می‌شوند. بیانیه‌های تل‌آویو از کاغذی که روی آن چاپ می‌شوند نیز بی‌ارزش‌تر هستند.»
 
به باور کارشناسان، علت پافشاری برلین برای حمایت از رژیم صهیونیستی، «جبران جنایات آلمان نازی در طول جنگ‌های جهانی است.» البته همین مسئله با انتقادات رسانه‌های آلمانی روبرو شده است. به‌طوریکه آن‌ها گزارش کردند «آلمان برای جبران جنایت، درحال ارتکاب به جنایتی تازه است.»
 
حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در یک سال گذشته تاکنون بیش از ۴۲ هزار شهید بر جای گذاشته است که اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. این حملات همچنین ده‌ها هزار مجروح بر جای گذاشته و منجر به آوارگی ۱.۲ میلیون نفر از ساکنان غزه شده است که اکنون در شرایط سخت انسانی به‌ سر می‌برند و نیازمند کمک‌های فوری بشردوستانه هستند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.